ابوالفضل محمدی: پردیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در کرمانشاه احداث خواهد شد

پارک پردیس فناوری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد استان، گفت: باید کسب و کارهای نرم‌افزاری و مبتنی دانش را حمایت کرد و در این راستا پردیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در کرمانشاه احداث می‌شود.

سید «ابوالفضل محمدی» افزود: برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد استان باید کسب و کارهای نرم‌افزاری و مبتنی دانش را حمایت کنیم و در زیست‌بوم فناوری استان کرمانشاه با توجه به تجارب و امکانات موجود، ایجاد پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ضروری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان گفت: همکاری تنگاتنگ دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات لازمه تکمیل زنجیره زیست بوم فناوری و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در استان است که در این خصوص نیاز به اجرای برنامه‌های راهبردی و موثر است.

محمدی در ادامه گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های فناور، تولید محتوا در حوزه بازی و انیمیشن در بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت اشیاء زمینه ایجاد اشتغال را در این استان فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینی در جهت توسعه زیرساخت‌ها برای ایجاد کسب و کار بیشتر بر بسترICT انجام می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: تمام برنامه‌های تدوین شده در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا» اشتغال محور بوده و ظرفیت و اعتبارات لازم در این خصوص تامین شده است.

محمدی افزود: مأموریت اصلی پارک فاوا وارد کردن شرکت‌های جوان و توانمند حوزه ICT به بازارهای داخلی و بین المللی و ایجاد شبکه‌ای از پارک‌ها، مراکز رشد و شتابدهنده است و حمایت از آن‌ها با هدف کمک به ایجاد و جذب شرکت‌های جوان و حفظ نخبگان در حوزه ICT تعیین شد که تعریف صحیح کارکرد این پارک‌ها و نقش مکمل آن‌ها نسبت به پارک‌های موجود از دستاوردهای مهم در توسعه و تکمیل سامانه نوآوری ملی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ ایجاد اشتغال پایدار یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه است و در راستای تحقق این مهم سند اشتغال استان نیز تدوین شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

براساس اعلام رسمی مرکز ملی آمار ایران، نرخ بیکاری فصل بهار سال ۱۴۰۱ استان کرمانشاه ۱۵.۴ درصد است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *