احسان خاندوزی: تسهیل و ساده سازی فرآیند تولید از اهداف مهم دولت سیزدهم است

ارائه تسهیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

وزیر اقتصاد گفت: تسهیل و ساده سازی فرآیند تولید برای همه کارآفرینان و جوانانی که بدنبال شغل هستند از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم است.

 به نقل از راه دانا، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خودبه سیستان و بلوچستان با حضور در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی بیان کرد: گره گشایی و تسهیل فعالیت اقتصادی برای فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان به شکل ویژه تری نسبت به سایر مناطق وجود دارد.

 
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت سیستان و بلوچستان و برخی عقب ماندگی‌ها در حوزه مسائل مالیاتی بویژه تعهد بدهی ارزی که برای تعاونی‌های مرزی و مرزنشینان این استان مشکل ایجاد کرده بود در حوزه استرداد مالیاتی و مواردی از این دست هفته آینده پیگیری لازم انجام خواهد شد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفته آینده با کمک بانک مرکزی و سازمان صمت، سه، چهار خبر خوب برای فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.
 
خاندوزی در بخش درگاه ملی مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: تقریبا بیشتر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و برخی دستگاه‌های بیرون دولتی به صورت نیمه به این درگاه متصل شده‌اند.
 
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌هایی هستند که با وجود متصل شدن به درگاه مجوزها شرایط و مدارک صدور مجوز خود را به صورت کامل بارگذاری نکردند و اگر بارگذاری شده فعالان اقتصادی را به سمت محل‌های کاغذی هدایت می‌کنند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: صدور مجازات برای بالاترین مقام دستگاه، از جمله برنامه‌هایی است که برای دستگاه‌هایی که هیچ مجوزی صادر نکردند گرفته می‌شود.
 
گفتنی است؛ مباحث مالیاتی، بیمه، گمرک، تکالیف قانونی و برخی موانع برای فعالان اقتصادی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *