اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و کارآفرینی در کشور

اشتغال و کارافرینی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ برای کارآفرینی و اشتغال در سطح کشور اختصاص یافته است.

 محمد صفایی دلویی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی امور بانکهای گناباد افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در بخش بهداشت و درمان در استانهای مختلف، سالانه کشورمان باید ۱۰ میلیارد دلار درآمد از محل گردشگری سلامت داشته باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که مجموع درآمد کشور در این بخش ۱۰ میلیون دلار است و این نشان می دهد که توجه کافی به استفاده از گردشگری سلامت برای توسعه و رونق اقتصادی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: با وجود قابلیتهای خوب دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای توسعه گردشگری سلامت از این پتانسیل استفاده مطلوب نمی‌شود، به طوریکه ۵۰ درصد تختهای بیمارستانی این منطقه خالی است که این خود سالانه میلیاردها تومان خسارت به این بخش وارد می‌کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در دو سال اخیر برای اجرای طرحهای مهم و  بزرگ مانند “فروسیلیس، توسعه دیرگداز و همچنین ۲۲ طرح دیگر تولیدی و اقتصادی” در این شهرستانها جذب شده و ۶۷۹  تفر هم امسال از مزایای تسهیلات بنیاد علوی و بانکهای کشاورزی، صادرات و ملی بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین از جذب ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشت چغندر در سالجاری در گناباد خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

صفایی اظهار داشت: مجموع اعتبارات بنیاد برکت استان خراسان رضوی در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با پیگیریهای صورت گرفته از این میزان تنها ۵۱۰ میلیارد ریال به ۱۵ طرح در گناباد پرداخت شد.

وی اضافه کرد: به موازات احداث و تکمیل طرح فرودگاه گناباد، پیگیریهایی برای ثبت‌ ایرلاینی به نام این شهرستان در دست اجرا است که ثبت نهایی آن در آینده نزدیک مزایای زیادی برای این منطقه به دنبال دارد.

صفایی یکی از مزایای  ثبت ایرلاین در گناباد را اختصاص ۹ درصد مالیات حاصل بر پروازهای آن به اداره امور مالیاتی، شهرداریها و دهیاریهای گناباد عنوان کرد.

وی گفت: راه‌اندازی فرودگاه تنها نباید بستر حمل و نقل مسافر را از طریق هوایی به سایر نقاط کشور فراهم کند، بلکه باید موجب رونق همه بخشها اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، سلامت و همچنین ارتقاء و تحول سطح علمی منطقه نیز شود.

فرماندار گناباد هم در این جلسه از اختصاص ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای بخش دام و طیور در قالب دامدار کارت از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد و افزود: در این راستا به ازای هر دام سبک سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، دام سنگین ۳۲ میلیون ریال و هر قطعه مرغ ۷۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

رضا نصیری با اشاره به سیاستهای دولت سیزدهم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آسان‌سازی ازدواج آسان و تشکیل خانواده، خواستار توجه بیشتر بانکهای این شهرستان به پرداخت تسهیلات ازدواج شد.

حدود ۳۰ شعبه بانکهای دولتی و خصوصی در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *