از رهبران به عنوان مدرس استفاده کنید تا از موفقیت آموزش های رهبری مطمئن شوید…

استفاده از رهبران برای تدریس

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

اجرای برنامه های نوین آموزشی چالش برانگیز است. خواه هدف شما توسعه شایستگی های خاص نیروی کار، خواه ایجاد تحول فرهنگی باشد. در هرصورت زمان و منابع قابل توجهی را برای تعیین، طراحی و اجرای آموزش سرمایه گذاری می کنید. بنابراین قطعاً انتظار دارید که برنامه موفقیت آمیز باشد. سازمان ها معمولاً هنگام اجرای چنین برنامه هایی بهترین و در دسترس ترین منابعشان، یعنی رهبران خود را نادیده می گیرند.

مشارکت رهبران در نوآوری های آموزشی، اگر به خوبی انجام شود مزایای بسیاری دارد. در ادامه خواهیم گفت که چرا لازم است رهبرانتان را در طرح های آموزشی شرکت دهید و چگونه آن را به بهترین نحو انجام دهید تا نتایج مورد انتظارتان را ببینید.

چرا از رهبران به عنوان مدرس استفاده کنیم؟

دلایل متعددی مانند صرفه جویی در هزینه ها و راحتی، رهبران را وادار به آموزش دادن می کند. اگر رهبری بتواند در محل کار، محتوای آموزشی مورد نظرتان را ارائه دهد، در هزینه ی رفت و آمد و یا فرستادن کارکنان به یک محل   صرفه جویی می شود.

مهم تر از همه، استفاده از رهبران برای آموزش، موجب بهبود مشارکتشان در برنامه ها و حمایت از آن می شود. بسیاری از رهبران نقش خود را در نوآوری های آموزشی و تغییر فرهنگ دست کم می گیرند. وقتی آن ها را در امر آموزش دخیل کنید، نشان می دهید آن ها را باور دارید و به آن ها قدرت می دهید تا بخشی از موفقیت برنامه باشند .

علاوه بر این، رهبران درک کاملی از واقعیت های روزمره تیم خود دارند.    ارائه ی محتوا توسط رهبر تیم، به آموزش اعتبار می بخشد و در نتیجه، مشارکت و انگیزه ی کارکنان افزایش می یابد. این موضوع به بهبود یادگیری کارکنان کمک می کند و باعث میشود رهبران،کوچ های بهتری برای اعضای تیمشان باشند.

چگونه از رهبران سازمان به عنوان مدرس استفاده کنیم؟

نکته ی کلیدی جذب رهبران برای تدریس اینست که آن را برایشان ساده کنیم. آن‌ها مشغله های متعددی از جمله مدیریت و کوچینگ کارکنان، تکمیل گزارش‌ها و… دارند و آن ها را اولویت بندی می کنند. آنها ممکن است متوجه نشوند که پذیرش چنین مسئولیتی چقدر می تواند سودمند باشد. با ساده سازی، عملی کردن و ارزشمند ساختن کار، نشان ‌دهید که آن‌ها را درک می‌کنید اما بخاطر اعتمادی که به آن ها دارید، این امر مهم را به آن ها سپرده اید.

اولین قدم این است که رهبران خود را به مهارت هایی که برای آموزش نیاز دارند مجهز کنید. سپس، محتوا را در ماژول های ساده و موثر بر اساس نتایج مورد نظر طراحی کنید. هر ماژول به یک پیام اصلی، اطلاعات مختصر و فعالیت های عملی نیاز دارد. زمانی که رهبران به مهارت‌های آموزشی مجهز شوند و مطالب برایشان ساده سازی شود، یادگیری و سپس ارائه مطالب برایشان راحت تر می شود. اینگونه به آن ها کمک کرده اید در کلاس درس عالی به نظر برسند و نسبت به ارزش مطالب احساس اطمینان حاصل کنند و این فرآیند با استقبال مواجه      می شود.

هنگامی که نوبت به اجرای برنامه های آموزشی می‌رسد، (چه تغییر فرهنگ در سطح شرکت یا یک برنامه جزئی تر)، ممکن است با ارزش‌ترین مدرس ها، درست زیر نظر شما باشند. مشارکت رهبران در هر بخش از سفر یادگیرنده برای کل برنامه مفید است. هیچ کس نمی تواند محتوا را به اندازه یک خودی مرتبط کند. داشتن رهبرانی که عمیقاً با محتوا درگیر هستند، آنها را مجهز می کند تا کارکنان خود را به کار بازگردانند و بازخورد خود را در مورد نیازهای فعلی و آینده به سطوح بالاتر اعلام کنند.

با اعطای چنین نقش مهمی به رهبرانتان به آنها نشان می دهید که برای مشارکتشان ارزش قائلید، آنها را مستقیماً در موفقیت سازمان مشارکت می دهید و زمینه ی توسعه مهارت هایشان را فراهم میکنید. در کنار رهبرانتان، می توانید موفقیت برنامه های آموزشی و تحول خود را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *