استاندار مازندران برای حمایت از کارآفرینی آنلاین اعلام آمادگی کرد

کارافرینی انلاین

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

حسینی پور از اعلام آمادگی برای حمایت از فعالان کسب و کار فضای مجازی خبر داد و گفت:جوانان فعال در حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌ باید برای ساختن مازندران در کنار دستگاه های اجرایی قرار بگیرند.

 «سید محمود حسینی پور» روز (۲۹مرداد) در نشست فعالان حوزه فن‌آوری نوین(استارت‌آپ‌) با بیان اینکه در حوزه کسب وکار فضای مجازی مازندران جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه در استان از این حوزه غفلت شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه میانگین تحصیلات بیشترین افراد جویای کار لیسانس می باشد، افزود: جذب نیرو در ارگان های دولتی زمان‌بر استو باید جوانان تحصیل کرده وارد کسب و کار مجازی شوند.

وی از اعلام آمادگی برای حمایت از فعالان کسب و کار فضای مجازی خبر داد و گفت: در استان به دنبال این هستیم که واسطه گری در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی حذف شود.

حسینی پور با بیان‌اینکه توازن بین تولید کننده و مصرف کننده برهم ریخته شد، افزود: رویکردی که استان در تجارت بین الملل دارد فعال کردن سه بندر استراتژیک است.

وی باید کریدور شمال به جنوب در این استان با استفاده از ظرفیت بنادر امير آباد، نوشهر و فریدونکنار باید ایجاد شود، گفت: باید با فعال کردن حوزه گردشگری تجربیات برخی از کشورهای حاشیه در استان مازندران بکار ببندیم . در حال حاضر فقط از ۷تا۸درصد ظرفیت گردشگری استان استفاده می شود.

حسینی پور با بیان اینکه جوانان فعال در حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌ باید برای ساختن مازندران در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند، افزود: بخش اعظمی از جوانان جویای کار باید به جای انتظار کشیدن برای کسب پست در ادارات، جذب فضای کسب و کار استارت‌آپ‌ شود.

وی با بیان اینکه بسترجدید فضای کسب و کار در استان مهیا است و استانداری می تواند تسهیلات برای این حوزه اختصاص دهد، گفت: حمایت مالی و معنوی از فعالان حوزه فضای کسب و کار اینترنتی در دستور کار قرار دارد.

حسینی پور با بیان اینکه طرح های فضای کسب و کار مجازی باید به صورت مکتوب به استانداری ارائه شود، افزود: امید است گردشگری استان تقویت شود تا سالانه ۲۰ تا ۲۵میلیون گردشگر در استان حاضر شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون از میانکاله هیچ برداشتی نشده است اگر این شبه جزیره در کشور اروپایی بود هزینه اداره یک کشور را از این موهبت الهی بدست می آوردند جوانان برای استفاده از این ظرفیت و جذب گردشگر پای کار بیایند،  گفت: استارت‌آپ‌ها برای استفاده از دریا و جنگل برنامه ارائه دهند.

حسینی پور بابیان اینکه تلاش داریم آموزش‌های برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جهت استفاده درست از طرفیت استارت‌آپ‌ها ارائه شود،  افزود: ایجاد کسب و کار در حوزه استارت آپ ها با همت و انگیزه جوانان باید شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم موانع ایجاد کسب و کار از سر راه فعالان مجازی برداشته شود، گفت: بستر کسب و کار در کشورهای توسعه یافته از بستر حقیقی به مجازی انتقال پیدا کردو باید به سرعت استان مازندران در این عرصه تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *