استراتژی بازاریابی حلقه‌بسته (Closed Loop Marketing)

استراتژی-بازاریابی-حلقه‌بسته-Closed-Loop-Marketing
توضیحات وبینار

استراتژی بازاریابی حلقه بسته

استراتژی بازاریابی حلقه بسته، بر داده و تحلیل گزارش‌‌های کاربردی متکی است. «حلقه بسته» به این معنی است که تیم‌های عملیاتی همچون تیم فروش باید داده‌ها را دریافت کرده‌ و برای واحد بازاریابی گزارش های موثر ایجاد نمایند، بطوریکه بتوان از آنها نتایج منطقی ایجاد کرد. با استفاده از فیدبک‌ها و گردش اطلاعات در حلقه ها می‌توان به بهینه‌ترین نقطه مطلوب دست یافت. استراتژی بازاریابی حلقه بسته یک استراتژی بازاریابی کارآمد برای انجام فعالیت های کارآفرینانه و نوآورانه در مارکتینگ است که می‌تواند نتایج خیره کننده را برای سازمان و کسب و کارها به ارمغان آورد.

چرا استراتژی؟

داشتن یک رویکرد استراتژیک برای هر کسب و کاری از مهمترین عوامل برای موفقیت محسوب می‌شود؛ اگر زندگی نامه افراد بسیار موفق را در تمام حوزه های رقابتی بررسی کنید و عملکرد آنها را مورد پایش قرار دهید به نکات قابل توجهی دست پیدا کرد که در تمام آنها مشترک است. اگر رهبران سیاسی جهان، مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر جهان یا حلقه دوستان و آشنایان خود را بررسی کنیم، آن هایی که به موفقیت فوق العاده ای در حرفه خود دست یافته اند به ندرت دارای توانایی های ذاتی شگرف هستند. کسانی موفق شده اند که مسیر حرفه ای خود را به صورت اثربخش به برنامه‌ریزی استراتژیک پیوند زده‌اند.

سطوح استراتژی

استراتژی هم مانند هر موضوع دیگری در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. استراتژی یک شرکت چندملیتی با استراتژی یک استارتاپ تفاوت دارد، همانطور که استراتژی یک کسب و کار سنتی با یک کسب و کار دیجیتال بسیار متفاوت است؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که اصول اساسی همه آنها ثابت و مشترک است. برای فعالیت استراتژیک نیازی نیست که منتظر بمانیم تا کسب‌وکارمان به اندازه مشخصی از رشد برسد، بلکه باید از موقعیت خود به عنوان یک کسب‌وکار آگاهی پیدا کرده و بتوانیم از سطوح مختلف استراتژی در سازمان استفاده کنیم. استفاده از این سطوح به ما کمک می‌کند تا بهترین و متناسب‌ترین استراتژی را برای کسب‌وکارمان انتخاب کنیم. سه سطح استراتژی عبارتند از:

  • سطح شرکتی
  • سطح کسب‌وکار
  • سطح عملیاتی

استراتژی در سطح عملیاتی

در سطح عملیاتی تصمیم‌گیری‌هایی که توسط کارکنان انجام می‌شود اغلب تصمیم‌های فنی محسوب می‌شوند و به این موضوع می‌پردازند که وظایف مختلف چگونه بر سطوح مختلف استراتژی در مدیریت سازمان تاثیر می‌گذارد. این وظایف عبارتند از مارکتینگ (بازاریابی)، برندینگ، تبلیغات، فروش، امور مالی، تولید، منابع انسانی و موارد دیگر. استراتژی عملیاتی با برنامه محدودکننده‌ای سروکار دارد که اهداف هر وظیفه را مشخص می‌کند.

استراتژی مارکتینگ و فروش

هرتیم برنده‌ای در میدان رقابت یک استراتژی برنده برای خود دارد. کسانی که در تیم مارکتینگ و فروش فعالیت دارند برای اینکه بتوانند در خط مقدم سازمان با سایر رقبا به طور موثر رقابت بکنند و پیروز میدان باشند؛ باید یک استراتژی مشخص، هوشمندانه و رقابت پذیر داشته باشند تا به هر چالشی در بازار پاسخ مناسب دهند. در زمان رکود و بحران، استراتژی‌ّهای مارکتینگ و فروش بیشترین تاثیر را در نجات کسب و کار دارد؛ از همین رو آشنایی با استراتژی‌های مارکتینگ و فروش برای هر شخصی که در این زمینه فعالیت دارد، حیاتی می‌باشد.

ما در این دوره…

هدف ما از برگزاری این دوره، تبیین مفاهیم ضروری برای درک بهتر از استراتژی‌های مارکتینگ و فروش است؛ در قالب هر جلسه از این دوره، ما به بررسی یک استراتژی مارکتینگ و فروش و تاکتیک‌های اجرایی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت. رویکرد ما برای ارائه این مفاهیم، رشد فضای کسب و کار و پرورش افراد حرفه‌ای در حوزه مارکتینگ و فروش است؛ کسانی که می‌خواهند در خط مقدم یک سازمان هوشمندانه رقابت کنند.

سرفصل‌های وبینار

مروری بر جلسه قبلی

معرفی استراتژی رانشی و بررسی تعاریف آن

مزایای استراتژی کششی

بررسی نمونه‌های اجرا شده

نحوه اجرای استراتژی کششی

آشنایی با چند شاخص کلیدی عملکرد

پرسش و پاسخ

مخاطبین

صاحبین کسب و کار

متخصصان مارکتینگ و فروش

کارشناسان مارکتینگ و فروش

علاقه‌مندان به حوزه مارکتینگ و فروش

دانشجوهای مدیریت

سوالات متداول

اگر جلسات قبل و شرکت نکرده باشیم باید چه کاری انجام بدیم؟

با کلیک روی اسم سخنران و وارد شدن به صفحه وبینارهای برگزار شده توسط ایشون، می‌تونید ویدیوهای جلسات قبلی و دریافت بکنید.

این بوت‌کمپ در چند جلسه برگزار میشه؟

ما در این بوت‌کمپ به صورت تخصصی هرجلسه به بررسی و آموزش یک استراتژی مارکتینگ میپردازیم و این جلسات تا اتمام استراتژی‌ها ادامه دارد.

آیا موضوع هر بوت کمپ مشخص است؟

بله؛ موضوعات هر جلسه از قبل مشخص می‌شود.

زمان برگزاری

شروع وبینار:  17 فروردین 02 – ساعت 15:00

مدت وبینار: 2 ساعت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در دوره بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *