اسدالله عباسی: دستگاه‌ها در کنار ایجاد اشتغال به پایداری مشاغل هم توجه کنند

پایداری مشاغل

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

استاندار گیلان بر لزوم توسعه اشتغال پایدار و حمایت از ایجاد بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان تأکید کرد.

 اسدالله عباسی  (چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه) در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با تأکید بر لزوم توسعه اشتغال پایدار و حمایت از ایجاد بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان گفت: دستگاه‌ها در کنار ایجاد اشتغال به پایداری مشاغل هم توجه کنند.

او با بیان اینکه نباید با سهل انگاری و استفاده نکردن اصولی از منابع، بستر تعویق در اجرا و بهره برداری از پروژه‌ها را فراهم کرد، افزود: برخی مدیران در عمل به وظایف خود عملکرد مطلوبی ندارند و باید در این زمینه بازنگری کنند.

استاندار گیلان به صدور شمار قابل توجهی مجوز بی نام و شناسایی عرصه‌های سرمایه گذاری در استان برای راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی، توسعه تولید و افزایش اشتغال اشاره و تصریح کرد: فرمانداران، مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که در حوزه اشتغال تأثیرگذارند، باید زمینه معرفی هرچه بهتر این عرصه‌ها را فراهم کنند.

آقای عباسی گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به گیلان اعتبارات مناسبی در همه بخش‌ها مصوب شد که تخصیص این میزان اعتبار سهم مهمی در اجرا، تکمیل و نیز بهره برداری از پروژه‌های توسعه محور استان داشته و دارد.

او با گلایه مندی از عدم جذب مناسب اعتبارات مصوب ملی از سوی برخی دستگاه ها، تسریع در اجرای این مهم را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید از این فرصت در جهت خودکفایی اقتصادی و به حرکت در آوردن چرخ تولید در گیلان به بهترین شکل بهره‌مند شد.

به گفته استاندار گیلان، علاوه بر توسعه کلان اقتصادی، باید به توسعه اشتغال خرد از جمله مشاغل خانگی و سرمایه گذاری کوچک مقیاس توجه ویژه داشت، از این رو فرمانداران باید حمایت‌های خود در این بخش‌ها را نیز تقویت کنند.

آقای عباسی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای احیای واحد‌های نیمه فعال و تعطیل بهره بگیریم، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های خالی کارخانه ها، احیای واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل، اشتغال دانش‌بنیان، پیشران‌های اقتصادی و اقتصاد دریا و مشاغل خانگی از بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای اشتغالزایی در کوتاه مدت در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ است.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در حوزه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *