افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

افتتاح مرکزی مدیریت مهارت آموی مراغه

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با حضور دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا، اصغر عابدزاده در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: با توجه به اینکه رویکرد فعلی دانشگاه آزاد اسلامی به سوی عملگرایی است، بنابراین سوق دادن دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی و ارائه مشاوره کاربردی شغلی به مشتاقان می‌تواند بسیاری از بار اشتغالزایی را از دوش کشور بردارد.

وی افزود: امروز کلید اشتغال در دست دانشگاه‌های مهارت‌محور و کارآفرین است و راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی گام راهگشایی در این زمینه خواهد بود.

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان آذربایجان‌شرقی، دلایل افزایش بیکاری را در سه محور بیان کرد و افزود: نخستین دلیل بیکاری نبود تعریف شغلی مناسب در کشور بوده، به این معنی که بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال صندلی اداری و پشت میزنشینی هستند.

عابدزاده، دومین دلیل افزایش بیکاری را غصب چند شغل توسط یک نفر عنوان کرد و متذکر شد: بسیاری از افراد جامعه دارای چند شغل بوده و اکثر جوانان جویای کار نیز بیکار هستند. سومین دلیل هم از بین رفتن معنای بازنشستگی و دست نکشیدن از کار با وجود کهولت سن است، به طوری که بسیاری از شاغلان حتی پس از پایان سنوات اداری حاضر به ترک خدمت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *