اقدامات دانش‌بنیان در شرکت‌های صنایع دریایی تقویت خواهد شد

صنایع دریایی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس گفت: در زمان حاضر پنج واحد فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی در مجموعه پارک علم و فناوری استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

 ابوالحسن رزمی‌نیا رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های صنایع دریایی و کشتی سازی قابلیت بالایی دارند و می‌توانند مسأله اشتغال را در این استان حل کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس افزود: در زمان حاضر پنج واحد فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی در مجموعه پارک علم و فناوری استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار بیش از ۶۰ واحد صنعتی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در استان بوشهر، از دیلم تا عسلویه و حجم و اندازه پروژه‌هایی که در این حوزه تعریف و اجرا می‌شوند، بیشتر شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد استان بوشهر تمایل به همکاری با این بازار را دارند.

این مقام مسؤول گفت: در زمان حاضر ۳۰ شرکت فناور پارک علم و فناوری خلیج فارس به طور تخصصی در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  فعالیت می‌کنند که از این شمار هفت واحد دانش‌بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس تأکید کرد: تقویت بنگاه‌های مالی پشتیبان فناوری و صندوق پژوهش و فناوری این استان برای حمایت مالی، ارائه تسهیلات و ضمانت نامه و کمک به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای حضور در مناقصه ها و پروژه‌های بزرگ از مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش و پیگیری شود.

رزمی‌نیا اظهار کرد: تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز از سازمان های دولتی از جمله اعطای رتبه و صلاحیت پیمانکاری و مشاوره، صلاحیت ایمنی کار و مجوز سلامت از درخواست‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر است.

رزمی‌نیا تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان بوشهر برای خرید کالاها و خدمات مورد نیاز خود ملزم به اولویت قراردادن شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این استان هستند و پایبندی آنها به این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *