امیرحسین مدنی: احیای ۵ هزار واحد اقتصادی راکد در کشور هدف گذاری شده است

احیای 5هزار واحد اقتصادی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال احیای پنج هزار واحد اقتصادی راکد در کشور هدف گذاری شده است که تاکنون احیای ۶۵۰ واحد از این تعداد انجام شده است.

سید امیر حسین مدنی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح تولید انواع نوار و قیطان منسوجات شرکت نخ کش حریر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا ۲ هزار واحد اقتصادی راکد در مناطق روستاها و مناطق محروم احیا خواهند شد.

وی بیان کرد: از ۶۵۰ واحد اقتصادی احیا شده از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۴۰۰ واحد اقتصادی مربوط به روستاها و مناطق محروم بوده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که حدود ۱۸۰ واحد افتصادی از این تعداد توسط صندوق کارآفرینی امید احیا شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: احیای این واحدهای اقتصادی راکد در کشور از طریق نهادها، مجموعه‌های خرد احیاگر، صندوق کارآفرینی امید، مجموعه‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری و بسیج انجام می‌شود.

مدنی تصریح کرد: هزار مورد از این واحدهای اقتصادی راکد توسط بسیج احیا خواهند شد.

وی گفت: احیای واحدهای اقتصادی راکد، از ۲ منبع تامین می‌شود که یک منبع آن شامل منابع سرمایه‌گذاری مانند صندوق کارآفرینی امید است، در این حوزه طبق دستور معاون اول ریاست جمهوری، ۱۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است .

مدنی افزود: منبع دیگر احیای واحدهای اقتصادی راکد، اختصاص  ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار با ابلاغ کمیته نهضت هیات واحدهای اقتصادی است که هم اکنون این مبلغ از طریق ۶ بانک عامل، دنبال می‌شود و برای واحدهای اقتصادی وام با سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

وی  ادامه داد: در تلاش‌ هستیم لایحه‌ای به مجلس مبنی بر تامین بخشی از سود تسهیلات ارائه شود تا واحدهای اقتصادی راکد با سود تسهیلاتی کمتری احیا شوند.

هزار میلیارد تومان اعتبار به خراسان رضوی اختصاص یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال در حوزه اقتصادی بین ۷۰۰ تا هزار میلیارد تومان اعتبار، منابع و سرمایه از طریق صندوق کارآفرینی امید به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

مدنی افزود: مشکلات زیرساختی و قوانین و مقررات موجود در حوزه اقتصادی و رونق بخش اقتصادی، از جمله مشکلات اساسی استان خراسان رضوی به ویژه مشهد و مناطق اطراف آن است که با تسهیل‌گری در قوانین و مقررات و تامین زیرساخت‌ها می‌توان به رفع این مشکلات و نیز به احیای واحدهای اقتصادی راکد در این مناطق کمک کرد.

طرح تولید انواع نوار و قیطان منسوجات و نخ اسپاندکس شرکت نخ کش حریر مشهد امروز با حضور  دکتر مدنی معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری و نایب رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید در مشهد افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *