امیر رضا نقش روز: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان ۴ برابر شد

وام قرض الحسنه

به گزاش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، امسال شاهد رشد چهار برابری پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها از طریق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در استان هستیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «امیر رضا نقش روز» دوشنبه افزود: با توجه به توانمندی استان اصفهان در عرصه دانش‌بنیان، در این دوره از فعالیت مدیریت استان تلاش شده است روز به روز شرایطی فراهم شود تا شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان باشیم.

وی در رویداد ملی «تا ثریا» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، افزود: یکی از چالش‌های شرکت های دانش‌بنیان، تأمین مالی است و نگاه ما برای حل این چالش، گره نزدن آن به تسهیلات بانکی و استفاده از روش‌های تأمین مالی مختلف است.

نقش ادامه داد: به دنبال تدوین روش‌هایی هستیم که به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان‌ با بیان اینکه امروز چالش‌هایی در کشور وجود دارد که تنها به دست سرمایه‌های انسانی موجود قابل حل است، اظهار کرد: در فناوری ارزش‌آفرین، جامعه‌محور بودن و خدمت آن به جامعه اهمیت دارد و حرکت فناوری به سمت نیاز بازار اتفاق خوبی است که امروز شاهد هستیم.

وی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را سرآمد زیست‌بوم فناوری کشور دانست و گفت: در تلاش هستیم با احصا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای آن‌ها گام برداریم.

احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این رویداد گفت: یکی از موتورهای محرکه فضای کارآفرینی و فناوری کشور، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

وی افزود: شبکه‌سازی و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران یکی از وظایف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است و به همین دلیل اقدامات مختلفی را در راستای تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: کمتر از پنج درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در شهرک توسط بخش دولتی بوده و بیش از ۹۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

یزدیان اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دنبال ایجاد اتاق سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

رویداد ملی و مسئله‌محور «تا ثریا» با هدف شبکه‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری در راستای تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین روز دوشنبه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

در این رویداد توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه و ۵۰ طرح نیازمند سرمایه برای تجاری‌سازی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *