برگزاری کارگاه های مهارت آموزی با تکیه بر توانمندی نوجوانان استان بوشهر

کارگاه مهارت اموزی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

محمدرضا تنو در نشست اعضای شورای معاونین امور نوجوانان‌ و دانش آموزی مجمع جوانان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد بستر مناسبی هستند جهت اینکه جوانان و نوجوانان بتوانند در آنها عرض اندام کنند و توانایی‌های خود را نمایان سازند و امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر نیز از جمله سازمان های مردم نهادی است که بستر مناسبی برای پیشرفت جوانان و نوجوانان فراهم کرده است.

توسعه نسل نوجوانان و جوانان

مدیر امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش‌های مختلف، شناسایی و فعال کردن آن‌ها ضروری است و باید از همه توانمندی‌های استان استفاده شود تا گامی در زمینه توسعه نسل نوجوانان و جوانان استان برداشته شود و ما تمام توان خود را برای حمایت از جوانان موفق و مدیران جوان بوشهری به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به توصیه جدی رئیس‌جمهور برای توجه به جوانان عنوان کرد: نگاه تخصص محور و فرهیختگی نسل جوان همان چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و بر این اساس، حضور جوانان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف استان را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.

کارگاه طرح ملی مهارت نوجوان

تنو خاطر نشان کرد: یکی از دستاورد های امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر برگزاری کارگاه طرح ملی مهارت نوجوان بوده است که فاز اول این کارگاه در بوشهر با دوره فن بیان و سخنوری آغاز شد و به مناسب روز خبرنگار نیز توانستیم فاز دوم کارگاه طرح ملی مهارت را با دوره خبرنگاری و روزنامه نگاری و سواد رسانه برگزار کنیم.

وی در رابطه با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی؛ افزود: از آنجایی که امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر جز سازمان‌های مردم نهاد محسوب می‌شود تمامی کارگاه‌هایی که ما برگزار می‌کنیم بدون حمایت دستگاه‌های اجرایی بوده است و ما با تکیه بر توانایی دانش آموزان و اعضای این مجمع توانستیم این کارگاه‌های آموزشی را برگزار کنیم.

فراخوان عضویت امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر 

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر گفت: ما تا کنون در مجمع جوانان استان بوشهر ۹ فراخوان عضویت داده‌ایم و در هر فراخوان سعی کردیم که نوجوانان نخبه در حوزه‌های مختلف را شناسایی کنیم.

وی افزود: در طرح کارگاه ملی مهارت نوجوان به نوجوانان این فرصت را دادیم که خود آنها مسئولیت برگزاری و تدریس این کارگاه‌ها را بر عهده بگیرند و با مسئولیت اجتماعی آشنا شوند و این کارگاه‌ها تا کنون با رضایت شرکت کنندگان همراه بوده است.

برگزاری جلسات مطالبه گری

تنو خاطر نشان کرد:از جمله فعالیت های امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر برگزاری جلسات مطالبه گری است که هدف تشکیل این جلسات شناخت ظرفیت‌های جوانان در شهرستان‌ها و معرفی آنها به نهادها و ادارات است.

او گفت : همچنین با توجه به راهبردهای شیوه نامه بانک اطلاعاتی نخبگان در جهت حمایت از ایده های نوآورانه و متفکرانه نخبگان این بانک، از تأسیس مراکز رشد و نوآوری نوجوان که مرکز فکر و ایده های نوآورانه و فناورانه نخبگان علمی و پژوهشی بانک نخبگان است، در جهت رشد و پرورش این نخبگان با کمک پارک های علم و فناوری و پژوهشسراهای استان بوشهر جلساتی گرفته شده است که نتایج این جلسات در هفته های آینده مشخص خواهد شد.

نوجوانان موفق بوشهری 

وی ادامه داد : تا اینجای کار خرسندیم که اعلام کنیم بدون هیچگونه حمایت مادی از سوی ارگان های دولتی توانسته ایم افتخاراتی کسب کنیم که شاید خیلی از سازمان‌های مردم نهادی که به پشتوانه مراودات نهاد های اجرایی چشم دوخته بودند، اکنون حتی یک قلم از دستاوردهای این مجمع را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *