تأکید معاون استاندار اصفهان بر تسهیل مسیر بازگشت افراد بهبودیافته از دام اعتیاد به جامعه

محمدرضا جانثاری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: یکی از انگیزه هایی که می تواند به بازگشت فرد بهبودیافته از اعتیاد به جامعه کمک کند؛ اشتغال است که فرد را دلگرم و از لغزش دوباره او به سمت مواد مخدر جلوگیری می کند‌.

به نقل از استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه شورای توسعه مشارکت سازمان های مردم نهاد استان، بیان کرد: این جلسه به صورت ویژه در خصوص اشتغال آفرینی برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد طراحی و برگزار شده است و امیدواریم با مصوبات کاربردی زمینه بازگشت این افراد به جامعه تسهیل شود.
وی ادامه داد: درخصوص ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد به داده هایی نیاز داریم تا مسیر را روشن و تصمیم گیری در این خصوص را تسهیل کنند. این اطلاعات با محوریت دبیرخانه شورا جمع آوری و در جلسات بعدی به جلسه ارائه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه پیشگیری از بازگشت دوباره فرد بهبودیافته به اعتیاد قرار دارد، گفت: بایستی انگیزه هایی ایجاد شود که فرد رهایافته به اعتیاد بازنگردد، یکی از این انگیزه ها اشتغال است که می تواند فرد بهبودیافته را دلگرم و از لغزش دوباره او به سمت مواد مخدر جلوگیری کند‌.
جان‌نثاری عنوان کرد: پس از گردآوری اطلاعات بایستی پایش داده، انجام گردد تا جامعه هدف مشخص شوند‌.
وی افزود: پس از جمع آوردی و پایش اطلاعات بایستی سمن هایی که در حوزه اشتغال فعالیت می کنند به خط شوند و با شناخت انگیزه و علاقه مندیِ بهبود یافتگان آنها را به سوی شغل ایده آل هدایت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نقش حاکمیت را در این چرخه پشتیبانی و حمایت دانست و اظهار کرد: بایستی مردم گرداننده اصلی این چرخه و فرایند باشند تا فرد بهبودیافته توسط مردم به جامعه بازگردد. مردمی سازی این موضوع می تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.
جان‌نثاری ادامه داد: بنابراین اگر راجع به اشتغال آفرینی سمن ها صحبت می کنیم باید نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد که در این حوزه فعال هستند در جلسه حضور داشته باشند تا موضوع به صورت همه جانبه بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *