تشریح جزئیات حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا

طرح اشتغالزا

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح جزییات حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا، از هدف‌گذاری ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال خبر داد.

به نقل از ایسنا، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایفا کرده است.

رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغال‌زا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازارمحور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخلص داخلی موثر است.

این صندوق در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع خود را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

نعمت الله رضایی – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح جزئیات حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا می‌گوید: اگر کسی طرحی با قابلیت اشتغال داشته باشد می‌تواند به صورت فردی به صندوق مراجعه و درخواست تسهیلات کند. ما دستگاه صادر کننده مجوز نیستیم ولی هر فعالیت اقتصادی که بخواهد صورت بگیرد، با دستگاه مربوط تفاهم‌نامه منعقد می‌کنیم و در قالب تفاهم نامه در آن بخش اقتصادی که قرار است، فعالیتی انجام شود، طرح را حمایت می‌کنیم.

آنطور که وی گفته، طرح‌های ارائه شده می‌توانند در قالب خود اشتغالی، خویش فرما یا کارگاه کوچک و متوسط و معیشت محور باشند.

به گفته رضایی، تسهیل پرداخت منابع وظیفه صندوق است و افرادی که قصد اجرای طرح‌های اشتغال دارند باید متناسب با شغلی که مدنظر دارند به دستگاه مربوطه مراجعه کنند و از سوی دستگاه به صندوق معرفی شوند.

وی هدف‌گذاری صندوق کارآفرینی امید را حمایت از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زا عنوان کرده و می‌گوید: در صورت تعهد به این ۱۰۰ هزار طرح اقتصادی با فرض در نظر گرفتن هر طرح سه نفر اشتغال و با استفاده از تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و طی هماهنگی‌های انجام شده با وزارت اقتصاد می‌توانیم ۳۰۰ هزار شغل را ایجاد کنیم.

امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام “تولید،‌ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” نامگذاری شده و بر همین اساس صندوق کارآفرینی امید با اعلام حمایت مالی از طرح‌های دانش‌بنیان، پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع خود به طرح‌های دانش بنیان را نوید داده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این باره گفته است: با توجه به شعار سال باید درباره طرح‌های دانش‌بنیان کار مشخصی انجام دهیم لذا با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، طرحی تحت عنوان رویداد مدار، با اولویت روستاها آغاز کرده‌ایم که از طرح های مولد،‌ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین و روستایی حمایت کنیم. در تفاهم اولیه قرار است ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع را در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم و طرح‌های دانش‌بنیان شناسایی شوند. ابتدا طرح‌ها معرفی می شوند و بعد از بررسی در صورتی که طرح دانش‌بنیان باشد، اقدامات لازم را برای حمایت انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، یکی از ارکان موثر برای شروع یک کسب وکار موفق، تأمین سرمایه مالی مورد نیاز آن است و بسیاری از کارجویان علیرغم آمادگی برای خود اشتغالی و ایجاد کسب و کار مستقل، فاقد تمکن مالی یا سرمایه لازم هستند بر این اساس حمایت مالی و پرداخت تسهیلات لازم از سوی موسسات مالی و صندوق هایی نظیر صندوق کارآفرینی امید می‌تواند ضمن بهبود فضای کسب و کار به توانمندسازی افراد جویای کار و توسعه اشتغال پایدار منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *