تغییرات کنکور1401؛افزایش دفترچه و پاسخ نامه ها

تغییرات کنکور

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش دفترچه‌ها و پاسخ نامه‌های کنکور ۱۴۰۱ خبر داد.

حسن مروتی،سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست هماهنگی با عوامل اجرایی برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته یک پاسخ نامه داشتیم و دو دفترچه عمومی و اختصاصی، اما در سال ۱۴۰۱ پاسخ نامه‌های عمومی و اختصاصی تفکیک شده است و پاسخ نامه روان سازی شده تا داوطلبان کمتر اشتباه کنند و برای هر درس یک ستون در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در مورد سوالات هم تغییرات جزئی انجام گرفته که بیشتر در زیر گروه علوم تجربی و ریاضی است وتعداد سوالات بر اساس سنجش گروه روان سنجی سازمان سنجش افزایش یا کاهش داشته است.
وی گفت: سوالات کنکور بر اساس محتوای کتاب‌های درسی طرح شده است.
سرپرست معاونت امورآزمون‌های سازمان سنجش آموزش تعداد داوطلبان کنکور امسال را بیش از یک میلیون و ۴٠٠ هزارنفر اعلام کرد و گفت: ۶١ درصد از داوطلبان خانم‌ها و ٣٩ درصد شرکت کنندگان آقایان هستند.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشورعنوان کرد: تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش دارد و تنها در گروه هنر تعداد داوطلبان کمتر شده است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ کاغذ از روند کنکور حذف خواهد شد گفت: تمام تلاش ما بر این است که کنکور سال ۱۴۰۳ را به‌صورت هوشمند و با استفاده از رایانه برگزار کنیم، در اینصورت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه‌های متعدد و همچنین مقابله با هرگونه تقلب و حواشی این آزمون، داوطلب می‌تواند بلافاصله پس از پاسخ دهی از نتیجه آن نیز اطلاع اولیه را پیدا کند.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در این زمینه نیازمند همکاری شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا سال ۱۴۰۳ کاغذ از کنکور حذف شود.
 مروتی ادامه داد: البته در سال ۱۴۰۲ اجرای این طرح به صورت آزمایشی و به صورت محدود اجرا می‌شود.
سرپرست معاونت امورآزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص حذف کنکور هم گفت: در حال حاضر ٨۵ درصد ثبت نام در دانشگاه‌ها بدون کنکور است و فقط در ١۵ درصد موارد کنکور وجود دارد
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: برای حذف کامل کنکور فراهم شدن زیرساخت‌ها و دستیابی به ۶٠ درصد سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش و برگزاری امتحانات سوابق باید صورت گیرد که سازمان سنجش هم به آموزش و پرورش اعلام کرده که می‌تواند در این زمینه کمک کند.
وی اضافه کرد: تا زمانیکه متقاضی برای برخی رشته‌ها بیش از ظرفیت دانشگاهی این رشته‌ها است، کنکور برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشورافزود: در خصوص افزایش قبولی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرفیت صندلی‌های پزشکی را ٢هزار نفر افزایش داده است و این روند ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *