«توتیا» پلی برای ایجاد کسب‌وکار کودکان و نوجوانان

کسب و کار نوجوانان وندا

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

کودکان و نوجوانان پس از مشاوره در مراکز «توتیا» به سمت کارآفرینی و توانمندسازی هدایت می‌شوند.

 به نقل از همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲ دراین‌باره گفت: «داخل بوستان گلپاد محله فرحزاد، مرکز تسهیل و توسعه کارآفرینی اجتماعی(توتیا) در وسعت ۱۸۰‌مترمربع شروع به کار کرده است که فعالیتش مشاوره و تسهیل کارآفرینی اجتماعی است و در آن کارشناسان خدمات مشاوره کسب و کار به کودکان و به‌ویژه نوجوانان ارائه می‌دهند.»

«اکرم رجای» افزود: «علاوه بر مشاوره، غربالگری آموزشی از دیگر خدمات این مرکز است. یعنی اگر افراد به رشته خاصی علاقه‌مند باشند و در صورت توانمندی به مراکز مرتبط با علاقه خودشان هدایت می‌شوند.»

او با بیان اینکه پیگیری شهرداری برای راه‌اندازی مرکز کارآفرینی در محدوده مرزداران ادامه داد: «در این مرکز کارگاه‌های آموزشی مانند سنگ‌های قیمتی، بافت پارچه، طلاکاری و… با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از نوجوانان و براساس خواسته آنها برگزار و همزمان برایشان اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.»

معاون اجتماعی شهردار منطقه۲ ظرفیت مرکز توتیا را حدود ۳۰۰ نفر دانست و گفت: «مرکز توتیا در گام نخست با هدف هدایت کودکان‌کار و خیابان به مشاغل سازنده راه‌اندازی می‌شود و باتوجه به اینکه کسب درآمد برای این کودکان اهمیت زیادی دارد، پیش‌بینی شده در مرکز کارآفرین دوره‌هایی برای آنها برگزار شود که زودبازده بوده و حتی نوجوان بتواند با کار در خانه هم درآمدی کسب کند. چون پیمانکاری که برای فعالیت در مرکز کارآفرینی شناسایی شده در این زمینه فعالیت و حتی دستاوردهای نوجوانان را صادر می‌کند.»

رجای با تأکید بر اینکه امکان استفاده سایر کودکان و نوجوانان از مرکز توتیا هم وجود دارد، افزود: «برخی خانواده‌ها علاقه‌مند هستند تا استعداد و توانمندی فرزند خود را شناخته و او را در مسیر درست هدایت کنند. به همین دلیل در نامه‌نگاری با مدارس و معرفی مرکز این امکان برای خانواده‌ها فراهم شده است. تا جایی که اکنون بیشترین مراجعان مرکز توتیا خانواده‌ها و فرزندانشان هستند. به‌ویژه آنکه در دوره‌های زمانی مختلف رویدادهایی هم در جلو مرکز مانند کاربا جوب و… برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «مرکز توتیا از ۲ ماه پیش فعالیتش را شروع کرده و به‌زودی به شکل رسمی با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با افتتاح رسمی مرکز و با شروع فعالیت مرکز کارآفرینی با توجه به اینکه تعداد کودکان‌کار محله‌هایی مانند فرحزاد بیشتر است، این افراد شناسایی و به این مرکز معرفی می‌شوند.»

مرکز تسهیل و توسعه کارآفرینی اجتماعی (توتیا) در محله فرحزاد، خیابان امامزاده داود(ع)، داخل بوستان گلپاد، طبقه اول قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *