ثبت نام ۶۳ هزار و ۷۳۵ جوینده کار در سامانه جستجوی شغلی

فرصت شغلی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شده است و در دی ماه 1400 مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به نقل از تسنیم،این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

محمود کریمی بیرانوند ، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیحات این سامانه بیان کرد: با توجه به افزایش انتظارات افراد در خصوص کیفیت و کمیت خدمات اشتغال و کاریابی‌ها، استفاده از وب‌ سرویس‌ها در ارائه خدمات اشتغال بیش از پیش احساس شد و در این راستا، سامانه جستجوی شغل به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir  در دی ماه 1400مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  کارجویان بعد از تکمیل رزومه و ثبت درخواست خود در سامانه می توانند فرصت‌های شغلی مرتبط و مورد علاقه خود را در آن جستجو کننداظهار داشت: کارفرمایان نیز می توانند بعد از ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات شغلی، فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی و تأیید کاریابی‌ها در سامانه منتشر شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مدیریت فرصت‌های شغلی و روابط میان کارجویان و کارفرمایان برعهده کاریابی‌ها است، می‌گوید: درخواست‌های بکارگماری و استخدامی ثبت‌شده توسط کارفرمایان و کارجویان در سامانه توسط کاریابی‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود و کاریابی‌ها این قابلیت را دارند که اطلاعات کارجویان و کارفرمایانی که به‌ شکل حضوری مراجعه می‌کنند را در سامانه مستقیماً ثبت کنند.

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار تا کنون63735 نفر ازجویندگان کار و تعداد 5788 نفر از کارفرمایان در این سامانه ثبت نام کرده اند  و مشخصات و اطلاعات بیش از 343 هزار فرصت شغلی اعلامی از سوی کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید نیز در سامانه ثبت شده است.

 کارجویان و کارفرمایان برای کسب اطلاعات از فرصت های شغلی می توانند به سامانه جستجوی شغل به نشانی  https://shoghl.mcls.gov.ir  مراجعه و مراحل ثبت نام را سپری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *