جعفر قادری: طرح «تأمین مالی تولید دانش‌بنیان‌ها» این هفته نهایی خواهد شد

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها» در این هفته نهایی می‌شود و جزئیات آن به صحن برده می‌شود.

 به نقل از مهر، «جعفر قادری» در یک گفت و گوی رادیویی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان در تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان با فراهم کردن ظرفیت‌هایی، این امکان را فراهم می‌کند که صندوق نوآوری و شکوفایی بتواند از منابع سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی استفاده کند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: طرح «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها» در این هفته نهایی می‌شود و جزئیات آن به صحن برده خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در این طرح، صندوق‌های تضمین را پیش‌بینی کرده‌ایم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند برای دریافت تسهیلات بانکی از این تضامین استفاده کنند، ضمن اینکه به وثیقه‌ها نیز تنوع دادیم؛ علاوه بر زمین و ساختمان، برند و آورده‌های معنوی و موجودی انبارها، اعم از مواد اولیه و کالاهای ساخته شده را نیز به عنوان وثیقه در نظر گرفته‌ایم.

قادری با اشاره به تشکیل کارگروه صدور مجوز تضمین شرکت‌ها اضافه کرد: ما در زیرمجموعه شورای تأمین مالی یک کارگروه دیگری را نیز به منظور اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل دادیم تا به اتکای این اعتبارسنجی حتی در مواقعی که وثیقه ندارند هم بتوانند تسهیلات دهند.

این نماینده مجلس گفت: ما در طرح مذکور، بحث استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی و همچنین سپرده‌گذاری ارزی برای داخلی‌ها و خارجی‌ها را به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات ریالی پیش‌بینی کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *