جواد اشرفی: قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مجوز گرفت

جواد اشرفی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کلر های نوین جوانان وندا:

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجوز قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در شورای برنامه ریزی توسعه خراسان جنوبی اخذ شده است، گفت: توجه به نظام مسائل خراسان جنوبی در اولویت طرح‌ها و ایده‌ها باشد.

 به نقل از خبرگزاری شبستان، جواد اشرفی روز چهارشنبه (۳۰ آذر) در دومین جلسه شورای رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، اظهارکرد: این موضوع باید در داوری طرح‌های رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان نیز مدنظر باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: اقدامات بسیج علمی در قالب برگزاری (رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان)، طرح تانا (پارک علم و فناوری) و سایر طرح های مرتبط در بنیاد ملی نخبگان و… باید در فضایی هم افزا صورت گیرد.

به گفته وی؛ برای برگزاری موفق این رویداد باید مکانیزمی تعریف شود تا برمبنای آن کمیته‌های مربوطه شکل بگیرند و بر اساس آن نقش ها و نیازمندی‌های کمیتهها به طور کامل  مشخص و اجرایی گردد.

اشرفی ادامه داد: یکی از کارهای شاخص خراسان جنوبی تصویب قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوده است.

به گفته وی؛ تعدادی از کارگروه های استان نظیر شورای برنامه ریزی و توسعه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تنظیم بازار از جایگاه قانونی برخوردارند و دستوراتشان ضمانت اجرایی دارد. 

اشرفی افزود: مجوز قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی توسعه استان اخذ شده لذا تصمیمات حمایتی دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی نیز می باشد. 

وی با تأکید بر اصل دقت در کیفیت طرح‌ها، افزود: طرح‌های انتخابی برتر باید عملیاتی و دارای توجیه اقتصادی باشد تا سرمایه گذاران جهت سرمایه‌گذاری به آن طرح ورود کنند.

اشرفی در پایان افزود: نقش ما باید هماهنگ کننده و تسهیل گر باشد، البته می توان از طریق استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد در قالب طرح‌های پژوهشی اعتبار لازم را اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *