حسن کریمی مزرعه‌شاهی: دانشجویان بر اساس نیاز جامعه استارت‌آپ ایجاد کنند

ایجاد استارتاپ

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه سهم دولت در ایجاد شغل باید کوچک و کوچکتر شود، گفت: دانشجویان و جوانان باید با همکاری یکدیگر و بر اساس نیاز جامعه، نسبت به ایجاد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا اقدام کنند و دانشگاه نیز آنها را حمایت کند.

«دکتر حسن کریمی مزرعه‌شاهی» اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی ما در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، جامعه محور بودن دانشگاه است و یکی از اصلی‌ترین کارهایی که توسط ما باید صورت گیرد، کمک به حل مساله است. خوشبختانه، طبق آمار رسمی وزارت علوم، بالاترین درصد اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. البته این بدان معنا نیست که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر در ارتباط با صنعت، فعال نیستند. 

وی در این خصوص ادامه داد: تفکر حاکم بر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از قدیم تا حال حاضر، به این امر کمک کرده که دانشجویان، از همان ابتدای تحصیل با صنعت ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر نیز در کرج، منطقه‌ای به نام “منطقه ویژه اقتصادی پیام” را داریم که مجموعه‌ای آموزشی، کارآفرینی و نوآوری است که مجوزها برای تکمیل تجهیزات آن دریافت شده است. در این مجموعه بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی مستقر هستند که برای انجام پروژه‌های مشترک، کارآموزی، فرصت مطالعاتی و پژوهش‌های مشترک فعال هستند. حتی دوره‌های کارشناسی ارشد را تدارک دیده‌ایم که در دفترچه‌ تحصیلات تکمیلی نیز به این گرایش‌ها اشاره شده است. 

دکتر کریمی مزرعه‌شاهی با اشاره به شعار سال جاری، افزود: شعار امسال و توجه به دانش‌بنیان و تولید، به شدت کمک‌کننده است و همه را به سمت مهارت‌افزایی پیش می‌برد. در حال حاضر نیز وزارت علوم برای اعطای مجوز و ایجاد گرایش‌های جدید راه را هموار می‌کند. ما باید کاری کنیم که دانشجو بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی برای ورود به صنعت آماده باشد و حل مساله کند. ما در دانشگاه نیز تلاش می‌کنیم که فاصله دانشگاه و صنعت را کاهش دهیم و تلاش می‌کنیم دانشجویان به توانی برسند که خودشان کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. 

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: همه ما می‌گوییم که شغل نیست، ولی شغل را چه کسی باید ایجاد کند؟ این تصور غلط است که دولت باید شغل ایجاد کند. شغل را نیاز و خواسته مردم ایجاد می‌کند. بنابراین جوانان می‌توانند با همکاری یکدیگر، نسبت به ایجاد مشاغل نوپا و استارت‌آپ اقدام کنند. دانشگاه نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد و فضای لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهد. در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز نمونه‌هایی وجود دارد که دانشجویان پس از استقلال، شرکت‌های خود را به بیرون از دانشگاه منتقل کرده‌اند و درآمدهای بالایی دارند که باعث افتخار ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *