دانش‌بنیان‌ها برای تامین نیاز پالایشگاه آبادان اعلام آمادگی کردند

پالایشگاه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ سراسر کشور در همایش یک روزه مهندسی معکوس و بومی سازی پمپ‌های پالایشی، آمادگی خود را برای خودکفایی و تامین نیاز پالایشگاه آبادان اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در این همایش گفت: پالایشگاه آبادان شاهد بزرگترین رخداد ملی در خصوص ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مطمئن صنایع نفت است.

حکیم قیم افزود: شرکت پالایش نفت آبادان در سال تولید، دانش‌بنیان‌ و اشتغال آفرین، با ارایه مدلی مطمئن برای ساخت تجهیزات و قطعات یدکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و فناور، گام بزرگی در راه توسعه صنایع ساخت تجهیزات و به کارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی ها در این زمینه به همراه اشتغالزایی نیروهای متخصص کشور برداشته است.

وی با بیان اینکه این روش، حاصل بیش از ۳۰ سال تحقیقات، تجربه و آزمون است که پس از گذراندن یک دوره ۱۰ ساله آزمایشی به مرحله فراگیر رسیده گفت:امیدوارم با مشارکت گسترده شرکت‌های متخصص، فناور و دانش‌بنیان‌ سطح کشور و با تکیه بر دانش بومی بتوانیم این حرکت را با قوت شروع کنیم و کم کم در گستره صنایع نفت ایران گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان ادامه داد: پس از سه دهه تحریم‌ ظالمانه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم زمینه‌ساز حرکتی نوین برای صادرات تجهیزات و قطعات خود به کشورهای دوست و همسایه باشیم و امیدواریم که همایش امروز قدمی در این راستا باشد.

نخستین هم اندیشی مهندسی معکوس و بومی سازی پمپ های پالایشی از سوی شرکت پالایش نفت آبادان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در سال تولید، دانش‌بنیان‌ و اشتغال آفرین و با رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ داخلی با تکیه بر دانش و تجربه جوانان و نخبگان کشور به منظور برآوردن نیازهای تعمیراتی و استفاده از قطعات یدکی صنعت نفت برپا شد.

۴۰ شرکت برای حضور در این همایش شناسایی شدند که ۱۸ شرکت به صورت حضوری و ۲۸ شرکت به صورت مجازی در این هم اندیشی حضور پیدا کردند.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام(ره))  تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *