درباره الزام دانشگاه‌ها به افزایش مراکز کارآفرینی

الزام دانشگاه به افزایش کارافرینی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت : دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به افزایش ۱۰ درصدی مراکز کارآفرین، پارک‌های علم و فناوری و ۱۵ درصدی اشتغال اقدام کنند.

 غلامحسین حسینی در مراسم امضای تفاهم همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران، اظهار داشت: با توجه به تصویب آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در هیأت دولت و ابلاغ آن، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ملزم شده‌اند تا نسبت به افزایش ۱۰ درصدی مراکز کارآفرین، پارک‌های علم و فناوری و ۱۵ درصدی اشتغال در این مراکز اقدام کنند.
وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه دو نهاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران جزو دستگاه‌های پیشرو در اجرای آئین نامه مصوب هیأت دولت خواهند بود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به راه اندازی اولین اردوگاه مهارت آموزی دانشجویان با همکاری دانشگاه تهران در شهرستان اشتهارد به عنوان قطب صنعتی استان البرز افزود: در این اردوگاه دانشجویان به صورت کوتاه، فشرده و جدی یک مهارت کامل فرا می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال اشتغال در مهارت آموخته شده، خواهند بود. امروز با حضور رئیس دانشگاه تهران این اردوگاه مهارت آموزی آغاز به کار خواهد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مهارت آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌تواند مشکل کمبود نیروی کار متخصص و ماهر شهرک‌های صنعتی را برطرف کنند.
حسینی نیا تصریح کرد: شرکت‌های شتاب‌دهنده در مراکز و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها راه اندازی می‌شود تا علاوه بر حمایتی که از شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و استارت‌آپ‌ها دارند پیوست مهارت آموزی به دیگر فعالیت آن‌ها افزوده می‌شود تا به آموزش مهارت به شرکت‌های حاضر در مراکز علم و فناوری بپردازند.

در ادامه این مراسم سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به انتخاب شعار این دانشگاه مبنی بر دانش جهاد آفرین و اشتغال زا اظهار داشت: این همکاری می‌تواند به افزایش تعامل دستگاه‌ها در جهت هم افزایی فعالیت‌های آن‌ها کمک کند، معتقدیم فارغ از مرزبندی‌های اداری مرسوم میان دستگاه‌های اجرایی باید در جهت پیشرفت کشور گام برداریم و علت اینکه نتوانسته‌ایم رشد کنیم این بود که سازمان‌ها می‌خواستند مرز‌های خود را حفظ کنند ولو اینکه هیچ بهره‌ای از منابع در اختیار خود نبرند. حفظ بیت‌المال به تنهایی کافی نیست و باید از آن هم بهره هم برد.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه راه اندازی این اردوگاه‌ها اوج همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه تهران است، گفت: می‌خواهیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قبل از اینکه به دلیل نبود شغل از کشور مهاجرت کنند، آموزش مهارت بدهیم.
وی تاکید کرد: دو هزار مرکز مهارتی را ذیل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد خواهیم کرد و از ایده‌هایی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشند حمایت می‌کنیم. مهمترین حمایت دانشگاه تهران از این ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها، ارائه فضا و مکان به شرکت‌ها برای پیاده سازی ایده‌هایشان است.
مقیمی تصریح کرد: سالانه ۸ هزار پایان نامه ارشد و دکتری ارائه می‌شود که اگر ده درصد آن‌ها به مرحله اجرا برسد رشد در تولید و اقتصاد خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *