دولت ضامن دریافت تسهیلات برای بانوان سرپرست خانوار می‌شود

وام

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه یکی مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات ارایه ضمانت‌نامه است، گفت: در طرح صندوق ضمانت، دولت ضامن بانوان سرپرست خانواده می‌شود.

دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار كرد: در یك سال و چند ماه گذشته در بخش های مختلفی برای بانوان برنامه داشتیم. البته توجه داشته باشید كه معاونت زنان یك نهاد ستادی است و یك نهاد اجرایی نیست و وارد عملیات نمی‌شود، اما باید در چند بخش كار كند. یكی سیاست گذاری برای زنان، دیگری هماهنگی و برنامه‌‌ریزی و دیگری نظارت و ارزیابی است.

دکتر خزعلی بااشاره به برخی از برنامه‌ها توضیح داد: توانستیم در مدت این یك سال و چند ماه 2 جلسه ستاد ملی با شش مصوبه داشته باشیم و این حركت بسیار خوبی درمسیر بانوان است، در حالی که در چهار سال اول دولت گذشته اصلا ستاد ملی زن و خانواده تشكیل نشده بود، بنابراین فعال كردن ستاد ملی كه یك میان بر قانونی است در بحث سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری بسیار مهم است. 

وی افزود: مشاركت در تدوین بازنگری سند تحول را داشتیم طرح جامع توانمندسازی زنان در بخش كارآفرینی داشتیم، به خصوص برای زنان سرپرست خانوار كه در حال حاضر در 21 استان به مرحله عملیاتی رسیدند و 10 استان دیگر مراحل اولیه را طی می کند و با نظارت معاونت به كارآفرین تسهیلاتی داده شود و پشتیبانی هایی انجام می‌شود كه بتواند زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار بدهند و از مواد اولیه تا بازار را تامین می‌كنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح كرد: در سفرهای استانی سعی می‌كنیم اعتباری برای ایجاد بازارچه بانوان در نظر بگیریم تا اینها از نظر بازار فروش هم حمایتی داشته باشند و دغدغه بازاریابی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *