رئیس جمهور: دولت از تولیدکنندگان و فعال شدن بخش خصوصی حمایت جدی خواهد داشت

رئیس جمهور

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس جمهور با تاکید بر مسئله اشتغال در کشور گفت:دولت از تولیدکنندگان و فعال شدن بخش خصوصی حمایت جدی خواهد داشت.

 سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان بم در مسجد جامع این شهرستان گفت: توفیقی برای بنده و همراهان و همکاران بنده است که در جمع صمیمی مردم عزیز بم هستیم. یاد شهدای این منطقه را گرامی می داریم و به ایثارگران و خانواده های صبور و مقاوم و با فضیلت آنها ادای احترام می کنیم.

وی با گرامیداشت جانباختگان زلزله بم اظهار کرد: بم را به نام رشادت ها، شجاعت ها، ایستادگی ها و شهدای عالی قدر این منطقه میشناسیم. بم را به نام ارادات به امام حسین (ع) و عرض ارادت به عاشورا می شناسیم. بم به نام عاشورا و تاسوعای حسینی و نماد سوگواری و عزادارای برای امام حسین (ع) در کشور و جهان اسلام شناخته می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم این سامان را به نام ایستادگی و مقاومت، صبوری و تحمل سختی ها می شناسیم اظهار کرد: تحمل سختی زلزله و ساختن دوباره بم کار ساده ای نبود. مردم بم بر ویران های زلزله بم، بم دیگر و باشکوهتری را ساختند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بم را مردمی با صبر، تحمل و بردبار می شناسیم افزود: بم را به عنوان منطقه تولید کننده محصولات کشاورزی در کشوری که از آن بهره مند است می شناسیم و در هر سفره ای تولیدات این منطقه را می شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه بم مردمی تولید کننده و مولد هستند افزود: نخیلات در بم زبانزد همه است. محصولات کشاورزی در بم برای همه به عنوان محصولی ممتاز شناخته شده است که نشان دهنده مرغوبیت و مطلوبیت محصولات کشاورزی این منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مردم بم در ساختن بمی نو، در ادامه از نقش تولیدی و مولد بودن مردم بم سخن به میان آورد و اظهار کرد: صنایعی که در بم برپا شده و کارهای جدید تولیدی که در این خطه انجام شده است قابل تقدیر است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه محور ما محور تولید است و رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «تولید، اشتغال و دانش بنیان» نامگذاری کردند، تصریح کرد: در بحث تولید وظیفه دولت حمایت از تولید و حمایت جدی از فعال کردن بخش خصوصی است و در زمینه نخیلات نیز باید تولیدکنندگان حمایت شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه باید از کشاورز حمایت شود و کشاورزی برای کشاورز باید صرفه اقتصادی داشته باشد افزود: تصدی گری دولت را باید کاست و نقش کشاورزان و مردم را در اجرای اقدامات افزود و دولت تنها نقش نظارتی و حمایتی را به خود بگیرد.
وی خطاب به مسئولین گفت: امروز تلاش برای مردم این منطقه یکی از افتخارات بنده و شماست زیرا این مردم، مردمی معتقد هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ادارات و سازمان ها ظرفیت پاسخگویی به همه درخواست های مردمی را ندارند، گفت: بخش خدمت به معلولین باید در این منطقه فعال تر از سایر جاهای دیگر باشد زیرا زلزله بم، معلولین زیادی در منطقه به جا گذاشته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه افزایش تولید، عزت کشور محسوب می شود، تصریح کرد: تحصیل کرده های زیادی در بم وجود دارد و دراشتغال مناطق اولویت با افراد بومی است و در همین راستا نیز گزینش افراد بومی در اولویت قرار خواهد گرفت و این موضوع در شورای اداری استان کرمان حتما مطرح خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع درخواست مردم شرق استان برای استان شدن اشاره کرد و گفت: استان شدن، جنوب کرمان در دستور کار دولت است و خواست شما (برای استان شدن بم) باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا نیز باید کارهای کارشناسی صورت و شاخص های تعیین شده مورد توجه قرار می گیرد.
رئیسی ادامه داد: خواست مردم برای ما اهمیت دارد و مناطق دیگر استان درخواست استان شدن دارد اما باید فرآیندها و شاخص ها بررسی شود و پس از اقدامات کارشناسی در این زمینه جواب آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید مجدد بر نگاه ویژه به معلولین این منطقه گفت: باید اداره بهزیستی به صورت ویژه در این منطقه ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع مردم بم، با تاکید بر اینکه حضور مردم در همه صحنه ها برای ما تکلیف آور است افزود: دولت باید عدالت محور باشد. ارزش ادارات در اجرای عدالت است و در غیر اینصورت چه ارزشی می توانند داشته باشد. در همین راستا نیز همانطور که در مراسم تنفیذ و گرفتن حکم از مقام معظم رهبری عنوان کردم، در دولت سیزدهم عدالت مساله محوری است و باید در کشور توسعه براساس آمایش سرزمینی انجام شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی صحبت های خود به بیان خاطره ای از دیدارهای خود با شهید سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی همواره در نشست هایی که با ایشان در مشهد داشتیم، نسبت به محرومیت های استان کرمان دغدغه مند بود و ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم فقر و محرومیت را از چهره استان کرمان بزداییم.
رئیسی با تاکید بر اینکه عدالت امری فطری برای همه است، عنوان کرد: اگر به حق عمل کنیم، قطعا می توانیم عدالت را در جامعه ساری و جاری کنیم.
رئیسی به سفر دو روزه خود به استان کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: در ابتدای ورود به استان کرمان از همه مردم مناطق مختلف استان جهت اینکه وقت نمی شود به آنها سر بزنیم عذرخواهی کردم. وظیفه داشتم که به همه جای استان سر بزنم اما در این سفر برایم توفیق حاصل نشد که غیر از مرکز استان، بم و جیرفت، به دیگر نقاط استان سفر کنیم که عذرخواهی بنده را پذیرا باشند.

وی در خصوص پلاکاردها و درخواست هایی که مردم داشتند، خطاب به مدیران و مسئولان گفت: تمام مدیران ادارات باید آنچه از مسایل مردم اعم از نامه ها و گزارشات به آنها می رسد را پیگیری و مورد توجه قرار دهند و از خداوند می خواهم که همواره بتوانیم در خدمت مردم و شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *