راه‌حل توسعه علم و فناوری در کارآفرین شدن ۱۰ درصد دانشجویان است

توسعه علم و فناوری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی با بیان اینکه اگر ۱۰ درصد دانشجویان کارآفرین شوند می‌توانند بقیه دانشجویان را نیز به کار بگیرند، تاکید کرد: این بهترین راه حل برای کارآفرینی است.

به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دومین همایش علمی فناوری و کارآفرینی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با شعار «دانشکده میان‌رشته‌ای، فناوری‌محور و کارآفرین» با برگزاری ۱۷ رویداد، به کار خود پایان داد.

دکتر محمدحسین بهشتی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین همایش علمی و فناوری دانشکده علوم و فنون نوین با عنوان «توسعه زیست‌بوم فناوری، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر» سخنرانی کرد.

وی گفت: موضوع توسعه زیست‌بوم نوآوری از ضرورت‌های امروز کشور ما است و باید در مبحث نوآوری و اشتغال تلاش‌های جدی انجام دهیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با در نظر گرفتن وضعیت فارغ‌التحصیلان که ۳۱۷ هزار هر سال در دوره کارشناسی؛ ۱۲۳ هزار کارشناسی ارشد و ۱۲ هزار دکتری هستند که نیاز به کار و اشتغال دارند، باید تامل کرد.

وی با بیان اینکه اگر ۱۰ درصد دانشجویان کارآفرین شوند می‌توانند بقیه دانشجویان را نیز به کار بگیرند، تاکید کرد: جوانان می‌توانند خلق ایده و پیشنهاد داشته باشند و این بهترین راه حل است برای اینکه بتوانیم در حوزه کارآفرینی و علم و فناوری قدم‌هایی برداریم.

بهشتی افزود: امروز ما با پنج و ده سال پیش شرایط متفاوت و زیست‌بوم فعالی داریم و حلقه‌هایی که برای کارآفرینی لازم است، فراهم شده است. دانشکده‌ها و دانشگاه‌های ما به سوی نسل سوم و چهارم در حرکت هستند و اکثر آنها مراکز نوآوری کارآفرینی پارک علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری دارند. مجموعه همه اینها با حمایت نهادهای سیاستگذار مانند نهادهای علمی، وزارتخانه‌ها و معاونت‌ علمی می‌توانند کمک شایانی به این موضوع داشته باشند.

وی اعلام کرد: رتبه ایران در شاخص نوآوری به ۵۳ رسیده و در آسیای مرکزی و شرقی ایران نیز رتبه دوم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *