سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی؛ تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است

مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با تأکید بر این که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدیدی در این حوزه تعریف شده است، گفت: کسب و کار خانگی در جهت تأمین هزینه‌های زندگی و اشتغال نقش به‌سزایی دارد.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با تأکید بر این که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدیدی در این حوزه تعریف شده است، گفت: کسب و کار خانگی در جهت تأمین هزینه‌های زندگی و اشتغال نقش به‌سزایی دارد.
رویکرد جدیدی در مشاغل خانگی تعریف شده است

«آزیتا همتیان» در نشست حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی شهرستان رباط کریم و بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی این شهرستان با تأکید بر رفع مشکلات حوزه مشاغل خانگی اظهار داشت: مشاغل خانگی ظرفیت بالایی دارد که در دوره‌های گذشته مغفول مانده است.

وی افزود: با رویکرد جدید در حوزه مشاغل خانگی وحدت بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل ایجاد شده است.

همتیان عمده مشکلات حوزه مشاغل خانگی را ضامن بانکی دانست که با تفاهم‌نامه‌ای که با چهار بانک منعقد شده است دغدغه ضامن و مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به وجود ۵۰۹ رشته در مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: ۴۸۶ رشته کاری در حوزه ثبت محور است که امکان صدور مجوز وجود دارد که در تعریف قانون مشاغل خانگی باید این مشاغل در خانه انجام شود.

همتیان تصریح کرد: مهارت‌افزایی و آموزش یکی از اولویت‌های اساسی در مشاغل خانگی است و آموزش‌های مطلوبی در کسب و کار خانگی تشکیل و برگزار شده است.

وی همچنین بیان کرد: در مشاغل خانگی متقاضیان پس از خوداظهاری، ۶ ماه فرصت دارند تا بسته مهارتی و آموزش‌های این حوزه را فراگرفته و مدرک فنی خود را جهت تسهیلات ارائه دهند.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

همتیان افزود: رباط‌کریم در سال‌های گذشته یکی از شهرستان‌های کم‌برخوردار استان تهران در مشاغل خانگی بوده است که در صورت هم‌افزایی و همدلی در این دوره اعتبارات خوبی برای مشاغل خانگی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات مشاغل خانگی در ۶ ماه گذشته افزود: شهرستان رباط‌کریم به عنوان طرح پایلوت در مشاغل خانگی معرفی شد که در حوزه کسب و کار خانگی افراد مستعدی در این منطقه وجود دارد.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه فرماندار شهرستان رباط‌کریم و دیگر مسئولان از چند طرح مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی، گلیم‌بافی و فرش‌بافی در روستاهای شهرستان رباط‌کریم بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *