سهیل صدیقی: در دیجیتال مارکتینگ با یکسری استراتژی و ابزار می‌توانید به اهداف خود برسید

دیجیتال مارکتینگ

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

صدیقی: کانال های مختلفی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد از جمله بحث های سئو یا سوشال مدیا یا بحث های تبلیغات کلیکی و غیره تماما به این برمی گردد که شما از این کانال ها به چه صورت و با چه استراتژی استفاده کنید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تابناک، در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) که از دوم مردادماه لغایت پنجم مرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، تابناک گفتگویی با سهیل صدیقی مدیر مارکتینگ بیمه دات کام داشت. صدیقی فارغ‌التحصیل رشته نرم‌افزار در مقطع کارشناسی و فوق لیسانس MBA دانشگاه شهید بهشتی است که پس از اتمام تحصیل فعالیت‌های خود را درحوزه مارکتینگ را شروع کرده و اولین تجربه وی تدریس در دو دانشگاه در زمینه مارکتینگ و بازاریابی بوده است.

او با موسسه ماهان چندین کار مشاوره‌ای را انجام داده و در ادامه وارد حوزه قطعات خودرو و هلدینگ سبلان شده است. وی می گوید : “بعد از آن اواخر سال ۹۷ به مجموعه بیمه دات کام پیوستم و با تلاش و پیگیری کار را برای ایجاد زیرساخت های مارکتینگ شروع کردیم به طوریکه بیشتر تمرکز ما روی حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو بود تا بتوانیم بهترین خدمات را در حوزه بیمه به تمامی کسانی که دغدغه خرید آنلاین و راحت را دارند ارایه دهیم. بیمه دات کام پله به پله رشد کرد و ما به مرحله‌ای رسیدیم که تصمیم گرفتیم بر اساس استراتژی تبلیغات وسیع تری را در این زمینه انجام دهیم. ” وی هم اکنون مدیر مارکتینگ بیمه دات کام است و در همین زمینه گفتگویی را با او ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید:

مهندس صدیقی در خصوص فعالیت اجرایی در بیمه دات کام گفت: در سال گذشته اتفاقات شاخص‌و مهمی در بیمه دات کام رخ داد، به طوری که توانستیم تبلیغات گسترده تلویزیونی را آغاز کنیم. همچنین برای اولین بار به عنوان یک استارتاپ، اسپانسر رسمی دو باشگاه بزرگ ایران، استقلال و  پرسپولیس شدیم و با قراردادی که با این دو باشگاه منعقد شد فعالیت‌های ما در این حوزه عملا گسترده‌تر شد. همچنین برای هواداران امکانات بسیاری زیادی در نظر گرفته شد تا آنها بتوانند ضمن خرید بیمه های مورد نیاز خود از بیمه دات کام، بخشی از عواید خرید خود را به باشگاه مورد علاقه شان برسانند و عملاً به درآمدزایی باشگاه کمک کنند که این اتفاق تا امروز بازخوردهای خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: بیمه دات کام موتور جستجو و خرید آنلاین انواع بیمه است؛ اما صرفا B2C یکی از لاین هایی است که بیمه دات کام روی آن کار می کند. یکی از لاین هایی که با قدرت روی آن کار می کنیم فروش B2B است که سرویس های بیشتری را به خیلی از اپلیکیشن هایی که در سطح کشور فعال است، ارائه می‌دهد تا جایی که سرویس‌های بیمه‌ای و نرم افزارهایی که تهیه می شود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار می‌دهد و ما نیز به صورت شریک تجاری با آنها همکاری می‌کنیم. هم اکنون بیمه دات کام با 70 شرکت  بزرگ تعامل و شراکت تجاری دارد.

مدیر مارکتینگ بیمه دات کام افزود: بیمه دات کام زیرمجموعه هلدینگ سپاس است. بنده علاوه براینکه مدیر مارکتینگ مجموعه بیمه دات کام هستم، به عنوان مدیر تبلیغات و روابط عمومی مجموعه هلدینگ سپاس نیز مشغول به فعالیت هستم. فعالیت‌های ما در هلدینگ سپاس در سه حوزه اینشورتک (حوزه بیمه ای) که شاخص ترین برند آن بیمه دات کام است، تراول تک (حوزه گردشگری) که در لایه B2C برند سفر دات کام و در لاین B2B زیرساخت پارس جی دی اس ParsGDS بعنوان هسته اتصال در توزیع و مدیریت محصولات گردشگری داخلی و خارجی، دیگر محصول حوزه گردشگری هلدینگ سپاس است. و در حوزه فینتک که در زمینه پرداخت یاری و کیف پول مشتریان خدمات و محصولاتی را ارائه  می دهیم. بنابراین تمام تلاشمان براین است که با تکنولوژی روز دنیا خدمات را به مشتریان ارائه نماییم.

مدیر مارکتینگ بیمه دات کام ادامه داد: اتفاقات دیگر که در این بخش رخ داده حضور بیمه دات کام در چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) است که با یک حرکت جدید و فارغ از روش های سنتی همراه بوده. جایی که شرکت‌ها همیشه با صرف هزینه های سنگین اقدام به ساخت غرفه می‌کردند که البته بازخوردهایی نیز به دنبال خواهد داشت؛ اما این اقدامی که بیمه دات کام انجام داد و حامی پنل های تخصصی با حضور افراد تاثیرگذار در صنعت بورس و بانک و بیمه شد، خیلی مورد توجه قرار گرفت تاکنون نیز خیلی از افراد تاثیرگذار و صاحب نظر در این پنل ها شرکت کردند و  می‌توان از آن به عنوان یک حرکت نوین و نوآورانه یاد کرد. منظورم از بیان این موضوع این است که بیمه دات کام همواره به دنبال ارائه راهکار نوآورانه بوده است. ما یک شرکت خلاف و آی تی محور هستیم و  راهکارهای آی تی که در زمینه های مختلف ارائه کرده ایم شاخص بوده به خصوص در حوزه بیمه.

صدیقی در خصوص سوال در مورد مباحث دیجیتال مارکتینگ اضافه کرد: دیجیتال مارکتینگ عملا با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن اینترنت باعث شده که اکثر شرکت ها به این سمت و سو حرکت کنند و با پذیرش تحول دیجیتال، در کنار مباحث آفلاین تمرکز بیشتری را معطوف حوزه دیجیتال مارکتینگ کنند. ما داخل کشور محدودیت هایی که به واسطه عدم دسترسی به بعضی از ابزارهای روز داریم یا به عنوان مثال بحث گوگل و امکاناتی که می تواند داشته باشد، ما تمام اینها را با لایه های مختلف استفاده می‌کنیم؛ ولی محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد. در حقیقت اینها ابزار است بنابراین در دیجیتال مارکتینگ با یکسری استراتژی و ابزار می توانید به اهداف خود برسید. کانال های مختلفی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد از جمله بحث های سئو یا سوشال مدیا یا بحث های تبلیغات کلیکی و غیره تماما به این برمی گردد که شما از این کانال ها به چه صورت و با چه استراتژی استفاده کنید. خداروشکر در کشور ما پلتفرم هایی هستند و  به سمتی حرکت می کنند که خودشان را بروزرسانی کرده تا در خدمت مشتریان باشند و  بتوانند بحث دیجیتال مارکتینگ را توسعه دهند به خصوص بیزنس های آنلاین مثل بیمه دات کام یا گردشگری و مالی. به روز بودن چه برای دانش افراد متخصص و چه برای ابزاری که استفاده می‌کنند در راستای این قضیه می تواند مثمرثمر باشد.

مدیر مارکتینگ بیمه دات کام گفت: ما برای آینده اهداف و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم با گسترش آنها خدماتی را به مشتریان جدید ارائه دهیم. مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که همین الان در بیمه دات کام ما چند سامانه جدید را اضافه کردیم و می خواهیم انها را توسعه دهیم که یکی از آن ها سامانه هوشمند بازاریابی آنلاین است. هم اکنون تعدادی زیادی از افراد در این سامانه عضو هستند و به راحتی و بدون سطح تحصیلات خاصی و تجربه مرتبط، می‌توانند بیمه ای را بفروشند و کسب درآمد داشته باشند. در این شرایط اقتصادی این یک راهکار بسیار مفید است. علاوه بر سامانه هوشمند بازاریابی آنلاین، ما سامانه ارزیابی خسارت آنلاین را در حوزه درمان و خودرو در دست اجرا داریم که تقریبا مراحل نهایی را طی می کند و به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد. از همه مهم‌تر با استفاده از سیستم هوشمند درمجموعه و دانش و تخصصی که توسط جوانانی که در این مجموعه کار می کنند، سیستم های هوشمند مارکتنیگ “و ماشین لرنینگ را راه اندازی کردیم که کاملا رفتار مشتری و سفر مشتری را دنبال می‌کنیم و درصدد بهبود آن هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *