سیف الله اسداللهی: البرز ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب تولیدات دانش‌بنیان را دارد

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز گفت: استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری می‌تواند استان را به قطب تولیدات دانش‌بنیان تبدیل کند.

سیف‌الله اسداللهی با اشاره به ظرفیت‌های البرز اظهار کرد: این استان با وجود اینکه کوچک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود اما از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که باید به بهترین شکل از آنها در راستای توسعه همه‌جانبه بهره ببریم.

وی بیان کرد: استان البرز با داشتن هفت شهرستان و ۱۲ شهرک صنعتی ظرفیت بالایی در حوزه صنعت دارد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این استان تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار واحد با تمام ظرفیت مشغول به کار بوده و یک هزار واحد نیمه‌فعال است.

برای بازگرداندن واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید برنامه داریم

وی با اشاره به ۵۰۰ واحد غیرفعال در استان البرز خاطرنشان کرد: سعی داریم با برنامه‌ریزی منسجم این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم.

اسداللهی با اشاره به مزیت‌های نسبی استان البرز در بخش کشاورزی و دام‌پروری گفت: این استان دارای باغات و اراضی مرغوب کشاورزی است که می‌توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت و حرکت به سمت کشاورزی علمی و مدرن تحول‌آفرین شویم.

وی با اشاره به محدودیت‌های آبی در استان البرز اظهار کرد: اگرچه این استان دارای سرشاخه چندین رود است اما به خاطر خشک‌سالی‌های اخیر که دامن کل کشور را گرفته با مشکلاتی مواجه است و برای رفع آن باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: استان در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی به خاطر وجود فرودگاه پیام از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است، البته این فرودگاه در حال حاضر تقریباً غیرفعال است.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی انجام شده است تا از این ظرفیت در بخش صادرات استفاده شود، ادامه داد: مذاکره‌ای برای در اختیار گرفتن یک فروند هواپیمای کارگو انجام شده است که با تحقق این امر و همچنین استفاده از سوخت با تعرفه دولتی می‌توانیم بخشی از ظرفیت بالقوه فرودگاه را تبدیل به بالفعل کرده و از آن در راستای توسعه استان بهره ببریم.

اسداللهی با بیان اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی در مجاورت فرودگاه پیام نیز فرصت مناسبی است تا صنایع متعددی را به خود جذب کند، تصریح کرد: اگر به این ظرفیت توجه ویژه شود، صنعتگران نیز برای حضور در این منطقه ترغیب خواهند شد.

ظرفیت پارک علم و فناوری البرز مغفول مانده است

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های استان وجود پارک علم و فناوری با واحدهای رشد اقماری و مراکز نوآوری تخصصی است، خاطرنشان کرد: استفاده درست از ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌هایی که در این مرکز فعالیت می‌کنند می‌تواند استان را به قطب تولیدات دانش‌بنیان تبدیل کند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌های برای معرفی پارک علم و فناوری استان گفت: این پارک در حال حاضر فعال است اما شاید تولیدکنندگان اطلاع زیادی از آن نداشته باشند و این بی‌اطلاعی منجر به این امر شده است که ارتباط بین پارک و تولیدکنندگان برقرار نشود.

وی با بیان اینکه این امر یک خلأ جدی محسوب می‌شود، ادامه داد: سعی داریم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین ساخت برنامه‌ای در شبکه استانی این خلأ را رفع کنیم.

باید به سمت ارتقای فناوری واحدهای تولیدی برویم

اسداللهی با بیان اینکه اکثر واحدهای بخش تولید در حال حاضر در حوزه‌های مختلف با روش‌های سنتی و قبلی خود مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: چیزی که کشورهای پیشرفته را در موج چهارم پیشتاز کرده است سرعت بخشیدن به گردش مالی و تولید به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سرعت تولید در قالب در اختیار قرار گرفتن فناوری محقق می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم به این سمت سوق پیدا کنیم و به نوعی در نقش شتاب‌دهنده ظاهر شویم می‌توانیم به بخش تولید کمک جدی کنیم.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: البرز دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی از جمله آثار تاریخی، طبیعی بکر و مراکز خدمات گردشگری است که می‌توان با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت به توسعه استان کمک شایانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی استان البرز نیز یک فرصت مهم به شمار می‌رود که به این ظرفیت در حال حاضر کمتر توجه شده است و مسئولان امر باید برای توسعه آن به حمایت حداکثری بپردازند، چراکه می‌توانیم با توسعه این امر در راستای افزایش صادرات غیرنفتی موفق عمل کنیم.

اسداللهی متذکر شد: البرز همچنین ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه هنری دارد و طیف عظیمی از هنرمندان در این استان فعالیت دارند، حمایت از این قشر نیز می‌تواند در معرفی استان مفید فایده باشد.

گفتنی است سیف‌الله اسدالهی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان البرز در سال ۱۳۴۵ در روستای کندر از توابع کرج و در خانواده‌ای کشاورز، سنتی و مذهبی به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در روستای کندر و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شهر کرج گذراند. پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام و ۱۷ ماه سربازی خود را در مناطق مرزی و عملیاتی غرب کشور گذراند.

وی پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته شد و همچنین کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.

اسدالهی در سال ۱۳۷۴ در یکی از شرکت‌های خودروسازی مشغول فعالیت شد و در سال ۱۳۸۰ به گروه صنایع دریایی صنایع دفاع منتقل شد و با تأسیس سازمان صنایع دریایی در سال ۱۳۸۶ به این سازمان منتقل و در این سازمان تجارب و مسئولیت‌های متمادی و ارزنده‌ای کسب کرد و در سال ۱۳۹۶ مشاور عالی مؤسسه تحقیقاتی دفاعی و در سال ۱۳۹۷ در سمت مشاور عالی دانشگاه صنعتی مالک اشتر انجام‌وظیفه کرده است.

وی در اواخر سال ۱۳۹۷ با نظر وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به‌منظور نظارت بر عملکرد شرکت‌هایی که آن وزارتخانه سهامدار بوده و تحت مدیریت یکی از بانک‌ها قرار داشته به‌عنوان مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های مرتبط مشغول به کار شد.

اسدالهی در بهمن سال ۱۴۰۰ پس از اتمام مأموریت در بانک به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دعوت شد و به‌عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی انجام وظیفه کرد.

نکته قابل‌تأمل این است که ایشان در تمام سال‌های فعالیت تحصیلی و شغلی در شهر کرج ساکن بوده و با مسائل، مشکلات و امکانات و ویژگی‌های کرج آشنایی کامل دارد. همچنین وی تجارب طولانی ارزنده‌ای در زمینه کشاورزی و زراعت، باغداری علمی و حرفه‌ای، دامداری و صنعت زنبورداری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *