صندوق نوآوری ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز کسب وکارهای نو را تامین می‌کند

تامین 80% سرمایه کسب و کارها

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از کسب و کار نیوز، مصطفی بغدادی روز چهارشنبه در هفدهمین رویداد پیوند که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه تشخیص و درمان سرطان برگزار شد، با اشاره به فعالیت بیش از ۸۴۰۰ شرکت‌دانش‌بنیان در کشور افزود: البته باید بدانیم که این شرکت‌ها تنها بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور نیستند.

وی در خصوص رویداد «پیوند» نیز اظهار کرد: به دنبال این هستیم که افراد صاحب ایده که هنوز محصول قابل عرضه ندارند، اما از ایده‌های ارزنده برخوردار هستند را جهت تامین سرمایه بذری اولیه و توسعه مدل کسب و کار به شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران وصل کنیم.

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان در هدایت استارت‌آپ‌ها برای عبور از «دره مرگ» در این سال‌ها را برای این صندوق بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بر این اساس اعلام کرده‌ایم چنانچه هر شتابدهنده‌ای بتواند۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز استارت‌آپی را فراهم کند صندوق نوآوری ۸۰ درصد بقیه سرمایه را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، صندوق‌های پژوهش و فناوری ابزار دیگر صندوق برای حمایت از شرکت‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها محسوب می شوند، تصریح کرد: اکنون ۷۰ عدد از این صندوق‌ها در استان‌های کشور و در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و به تامین مالی زیست‌بوم دانش‌بنیان می‌پردازند.

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در صندوق نوآوری ترجیح دادیم کنار این بازیگران بایستیم و به آن‌ها کمک و از ابزار هم‌سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی با اشاراه به شکل گیری ۲۸ صندوق جسورانه بورسی در کشور با بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه افزود: ۶۲۳ میلیارد تومان از این منابع را صندوق برای تثبیت در اختیار آنان گذاشته است.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این رویداد از کسب‌وکارهای نوپا خواست که ستادهای فناورانه معاونت علمی را جدی گرفته زیرا می‌توانند حمایت‌های مختلفی را از این ستادها دریافت کنند.

محمدمهدی مقدسیان بیان کرد: صندوق نوآوری و معاونت علمی حامیان طرح‌های فناورانه هستند و این دو نهاد نماد کمکی هستند که دولت می‌تواند به زیست‌بوم فناوری برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *