طرح‌های مشترک کارآفرینی و اشتغال محور در موقوفات استان سمنان اجرا خواهد شد

کارافرینی اشتغال محور

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

زمینه های همکاری و اجرای طرح‌های مشترک در قالب تفاهم نامه مشترک علمی و فناوری با رویکرد کارآفرینی و اشتغال محور در موقوفات استان سمنان در نشست رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بررسی شد. رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: وظیفه و رسالت ما در سال جدید بسیار بیشتر است و انشاءالله با اجرای ۳ طرح پژوهشی و فناورانه و حمایت و مساعدت مسوولین و دستگاه های اجرایی، به تحقق شعار سال کمک خواهیم کرد.

علی منصفی راد گفت: طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است، حمایت مقام معظم رهبری از مجموعه جهاددانشگاهی و اعتماد ایشان، بزرگترین سرمایه برای جهاددانشگاهی محسوب می شود.

وی افزود: توفیقات و دستاوردهای خوبی در سایه این حمایت ها و اعتماد به دست آمده است، این حمایت ها و اعتماد ایشان، تکلیف و رسالت ما را سنگین تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با تکیه بر روحیه انقلابی و جهادی، ارتباط با دانشگاه ها، صنعت و همچنین مراکز علمی و فرهنگی در جهاددانشگاهی به عنوان سیاست ها و اهداف مهم دنبال می شود و در این ارتباط، فعالیت های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: خبرگزاری بین المللی قرآنی، سازمان فعالیت های قرآنی، سازمان دانشجویان ایران، مرکز افکار سنجی، خبرگزاری ایسنا و… از جمله ظرفیت های جهاددانشگاهی است که می تواند با همکاری اداره کل اوقاف به ارائه خدمت بپردازد.

منصفی راد تصریح کرد: در حوزه های علمی، پژوهشی و آموزشی نیز ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند زمینه همکاری مشترک بین دو مجموعه باشد، از ظرفیت و پتانسیل بقاع متبرکه و موقوفات استان سمنان در حوزه فعالیت های علمی و فناورانه، کارآفرینی و اشتغال محور بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این نشست از استقرار ۳۸ شرکت دانش بنیان در بقاع و موقوفات استان سمنان خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد اشتغال و حمایت از طرح ها و پروژه های اشتغال محور است و در این زمینه آماده همکاری مشترک با جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مراکز مهم و موفق علمی هستیم.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی افزود: این کار خود، نوعی وقف علم و فناوری است و از جهاددانشگاهی و سایر مراکز علمی استان می خواهیم این را در دستور کار خود قرار دهند و خیرین استان را شناسایی و از آنها کمک بگیرند.

وی تأکید کرد: جایگاه علم و فعالیت های اثرگذار مانند کارآفرینی، تولید و دانش بنیان بسیار ارزشمند و بالا است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از طرح ها و پروژه های جهاددانشگاهی در این حوزه حمایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *