عبدالله دارایی: آمادگی گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تعاونی‌ را داریم

ثبت شرکت

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت:آمادگی داریم به کمک پارک علم و فناوری شرکت‌ها را در حوزه دانش بنیان افزایش دهیم تا در قالب تعاونی‌ها گسترش یابند.

 عبدالله دارایی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز در گروه صنعت کارگران شرکت تعمیرات نیروگاهی گروه کار از حوزه صنعت به عنوان گروه کار نمونه کشوری منتخب شد که در جشنواره امتنان با حضور ریاست جمهوری از کارگران و گروه‌های کار نمونه تجلیل به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم استان البرز نیز، سهمی در جشنواره امتنان دارد و گروه صنعت جزو برگزیدگان این حوزه قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به برنامه‌های هفته کار در استان البرز تصریح کرد: براین اساس سرکسی از محیط‌های کارخانه‌ای به همراه مسئولین، تجدید بیعت با آرمان حضرت امام (ره) و شهدای والا مقام کارگر و برنامه‌های ورزشی و … که به مرور در هفته کار عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته درصد قابل قبولی از تعهد اشتغال محقق شده است و سازمان‌ها و همکاران در سامانه ملی رصد ۳۲ هزار شغل ثبت شده است.

دارایی در خصوص ملاک ثبت اشتغال گفت: وقتی فرد به کد کارگاهی و بیمه می‌رسد در واقع فرد شغل دارد و این شغل در حوزه صنعت، کشاورزی، میراث و … است.

وی اظهار کرد: در سال جدید با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان، آمادگی داریم تا به کمک پارک علم و فناوری و مجموعه‌های دانش بنیان، شرکت‌ها را در حوزه دانش بنیان افزایش دهیم تا در قالب تعاونی‌ها گسترش یابند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: همچنین حوزه مشاغل خانگی همواره در اولویت اداره کار قرار دارد آمادگی داریم تا هم استانی‌ها مجوزهای لازم در این خصوص اخذ نمایند.

وی متذکر شد: سه محور کاری در مجموعه اداره کار استان البرز مد نظر است اما حوزه شاخص ما تعاون، اشتغال و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *