علی زند وکیلی: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد

تسهیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرف سه ماه نخست امسال افزون بر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات سهم مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

به نقل از ایرنا «علی زندوکیلی» عضر پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه‌ای شهرستان ملایر اشاره‌ای به میزان پردختی سهم مشاغل خانگی در سه ماهه دوم سال و یا ماه های مهر و آبان نکرد و اظهار داشت: بیشترین سهم پرداختی هم از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و مربوط حوزه اشتغال روستایی بوده است.

او بیان کرد: با اینکه دولت و مزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم قابل توجه و مشوق‌های خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات خانگی در نظر گرفته اما بسیاری از بخش‌ها نتوانستند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

به گفته وی، در تبصره ۱۶ و ۱۸ سهم شهرستان ملایر ۴۸۵ میلیارد تومان است که این میزان تسهیلات باید با اجرای طرح‌های خوب جذب شود.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم این شهرستان از اشتغال امسال، چهار هزار و ۲۲ نفر است که تاکنون یک‌هزار و ۶۸۷ نفر معادل بیش از ۴۲ درصد از این سهم محقق شده که سهم خوبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی برگزاری چهارده دوره جشنواره شناسایی کارآفرینان برتر توسط این دفتر، سه هزار کارآفرین برتر در کشور تاکنون شناسایی شدند.

او ادامه داد: سهم استان همدان از این تعداد ۱۳۷ کارآفرین برتر و سهم شهرستان ملایر ۱۱ نفر است که باید افزایش یابد.

وی افزود: در راستای برگزاری جشنواره شناسایی کارآفرینان برتر، در هر استان یک هیات امنا متشکل از کارآفرینان تشکیل شده که ۶ نفر از اعضای آن غیردولتی و ۶ نفر دولتی است و تاکنون جلسات آن چهار مورد در تهران و ۲ مورد در استان همدان شکل گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما حضور کارآفرینان در دستگاه‌های اجرایی به عنوان مشاور است که در استان‌ها و شهرستان‌های کشور باید این اتفاق بیفتد.

زندوکیلی با اشاره به نقش مهم مراکز مشاوره کارآفرینی، ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۱۴۰ مجوز مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح کشور داریم که سهم استان همدان از این تعداد، تنها ۱۱ مرکز است و در دوره مدیریت جدید این عدد اضافه شد و سهم شهرستان‌های این استان از مراکز مشاوره صفر است.

وی تاکید کرد: چنانچه مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی در شهرستان‌ها فعال شود، نقش بسیار مهمی در راهبری و راهنمایی اصناف مختلف دارد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تنوع بسیار خوب محصولات شهرستان ملایر در حوزه مبلمان منبت، مرواربافی و انگور و کشمش، بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند موجب جذب بازار برای این محصولات شود، برندسازی است.

زندوکیلی بر لزوم شناسایی اولویت‌ها و استراتژی‌ها در ملایر و ایجاد برند برای ورود به بازار بین‌الملل تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی در کنار مسئولان باید با توجه به شاخص‌های مختلف، اولویت‌سنجی کرده و به سمت برندسازی حرکت کنند.

وی در عین حال خواستار تشکیل تعاونی در اصناف و مشاغل مختلف شد و افزود: با تشکیل تعاونی می‌توان برندینگ و زنجیره ارزشی ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دست ما برای ارایه تسهیلات باز است و مشکلی در این زمینه نداریم، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی کارآفرینان است.

زندوکیلی تولید نوآورانه و اشتغالزا با اولویت و استراتژی شهرستان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: محصولاتی همچون مبلمان منبت ملایر که صاحب برند جهانی است، باید همچون زعفران ایران، خاویار ایران و فرش کاشان، صاحب یک نشانی جغرافیایی شود که این امر مستلزم بک برنامه ویژه برای مبل است.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان ملایر از شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد ملایر و بازار مبل این شهر بازدید کرد.

شهرستان ملایر بیش از ۶۰ درصد تولیدات مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است که صنعت مبلمان منبت آن در سال ۱۳۹۸ در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *