فراخوان مشارکت در برنامه ملی آینده‌نگاری علم و فناوری ایران در حوزه حمل‌ونقل درون شهری در افق ۱۴۲۰

اینده نگاری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد اولویت‌های کلیدی فناورانه حوزه حمل و نقل درون شهری در افق ۱۴۲۰ را با هدف توسعه توانمندی تولیدی و فناورانه داخلی شناسایی کند.

با توجه به نقش کلیدی فناوری‌های حوزه حمل و نقل درون شهری در توسعه پایدار و توسعه توانمندی تولیدی و فناورانه داخلی، لزوم تعیین اولویت‌های کلیدی فناورانه این حوزه در افق ۱۴۲۰ اهمیت بالایی دارند. این امر در اکثر کشورهای پیشرفته نیز مورد توجه قرار گرفته است. نظر به اینکه کشورها بر اساس نيازهای اقتصادی، صنعتی، راهبردی و اجتماعی خود، فناوری‌های اولویت‌دار را انتخاب می‌نمایند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد است با یکپارچه نمودن نظرات خبرگان و فعالان حوزه حمل و نقل درون شهری، فناوری‌های اولویت‌دار در بخش‌های زیر را برای توسعه شناسایی نماید.

  • بخش اول؛ حمل‌ونقل ریلی درون شهری
  • بخش دوم؛ حمل‌ونقل زمینی (خودروهای شخصی و عمومی)
  • بخش سوم؛ حمل‌ونقل هوایی در سطح شهری
  • بخش چهارم؛ زیرساخت‌های سوخت و انرژی در سطح شهری
  • بخش پنجم؛ هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی و شخصی شهری

مشارکت صاحب‌نظران این حوزه در تکمیل پرسشنامه برنامه ملی آینده‌نگاری علم و فناوری ایران در حوزه انرژی در افق ۱۴۲۰، در انتخاب فناوری‌های اولویت‌دار این حوزه و شکل‌دهی به تصمیمات و سیاست‌های آینده آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشاپیش، از زمان و توجهی که به تکمیل این پرسشنامه اختصاص می‌دهید صمیمانه قدردانی می‌نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *