فرود عسگری: مشکلات گمرکی کارآفرینان و تولیدکنندگان کاهش می‌یابد

صادرات دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: عمده مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان در حوزه‌های بانکی، صمت، استاندارد و همچنین گمرک است که در زمینه مسائل گمرکی تا آنجا که در اختیارات ما باشد و قوانین و مقررات اجازه بدهد، درصدد رفع مشکلات هستیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «فرود عسگری» امروز (چهارشنبه) در خاتمه نشست با برخی کارآفرینان و نمایندگان واحدهای تولیدی و استماع مسائل و مشکلات مبتلابه ‌آنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز از آخرین تصمیمات و اقدامات گمرک مطلع شدند و در یک تعامل دو طرفه، در جهت رفع مشکلات گام برخواهیم داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات اصلی که در این جلسه مطرح شد، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدها بود که بر این اساس رقم پرداختی‌هایی که باید به دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، سازمان امور مالیاتی، استاندارد و غیره بر اساس دلار ETS انجام شود، بالا خواهد بود.

عسگری ادامه‌داد: در این راستا تلاش‌هایی انجام شده تا این مبالغ کاهش یابد که از آن جمله ارسال لایحه دوفوریتی از سوی دولت به مجلس و کاهش تعرفه چهار درصدی گمرکی به یک درصد قابل اشاره است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران بیان‌داشت: همچنین تسهیلاتی توسط شورای عالی امنیت ملی به‌منظور پرداخت مالیات تولیدکنندگان اجازه داده شده که اخذ ضمانت‌نامه بانکی تا آبان۱۴۰۲ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مشکل صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد

وی یادآور شد: یکی از گلایه‌هایی که در این جلسه از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد، صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل های متعدد و همچنین تاخیر در اجرای امور از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک بود که در تلاشیم با رصد و پایش موارد، به حل و فصل آنها بپردازیم.

عسگری، بروز ناهماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در حوزه تجارت را تایید و تصریح‌کرد: ۲۴ دستگاه در حوزه تجارت تاثیرگذار هستند.

به نقل از ایرنا، صدور بخشنامه‌های متعدد، تفسیر سلیقه‌ای برخی کارشناسان از بخشنامه‌ها، کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی، نبود کد تعرفه‌ گمرکی برای برخی قطعات خاص، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در موضوع واردات، برخی مشکلات قانون جدید قاچاق کالا، اجرایی نشدن مسیر سبز گمرکی برای برخی واحدها، مراجعه گمرکات به قیمت‌های ابتدای سال یا پارسال برای بررسی سوابق خرید شرکت‌ها با وجود تغییر مداوم قیمت‌های جهانی، مشکلات کسری تخلیه واحدها ناشی از ثبت اشتباه عددی، متری یا وزنی کالاها به‌جای هم و غیره، از جمله مشکلات مطروحه از سوی واحدها در این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *