فضای کار اشتراکی سازمان فاوای شهرداری اصفهان ایجاد شد

فضای کار اشتراکی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: فضای کار اشتراکی این سازمان با ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر ایجاد شده است که می‌تواند نقش مؤثری در بهبود اکوسیستم کارافرینی این کلان‌شهر ایفا کند.

 «سیدحمیدرضا ابطحی» اظهار کرد: مراکز آموزشی همیشه با یک تضاد ذاتی همراه بوده است و با وجود اینکه همه به مدرسه و دانشگاه رفته‌ایم، اما همواره آموزش‌های ما با آنچه در صنعت نیاز بوده، تفاوت داشته است یا به شکلی قدیمی بوده و در صنعت دیگر از آن موضوعات استفاده نمی‌شده است.

وی ادامه داد: ذات صنعت آموزش شاید در ۱۰۰ سال گذشته تفاوت خاصی نکرده باشد، هر چند شیوع کرونا در جهان باعث شد این صنعت آموزش‌های الکترونیکی و غیرحضوری را جدی بگیرد و این آموزش‌ها اگر چه در دسترس‌تر و عمومی‌تر است، اما اجرایی و عملیاتی نیست.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضاهای کار اشتراکی به‌دلیل تمرکز بر همکاری و یادگیری جمعی به وجود آمده است و در حال حاضر در بیشتر شهرهای اصلی جهان این فضاها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی زمانی که افرادی با مهارت بالا در یک فضا برای انجام فعالیت‌های خود گرد هم جمع شوند، باعث به وجود آمدن فضای کاری جدی خواهد شد و برای افرادی که تازه کار تر هستند، فرصت‌های کارآموزی و شاگردی بسیار ارزشمندی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر خلاف کتابخانه‌ها که افراد باید ساکت باشند، فضاهای کار اشتراکی فضایی برای تعامل و هم‌افزایی فراهم می‌کند، تاکید کرد: به همین دلیل برای افراد تازه کار فضایی استثنایی برای یادگیری بیشتر فراهم می‌شود و از سوی دیگر شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد به دلیل داشتن ماهیت تخصصی، نمی‌توانند تمام مسیرهای شغلی پیش‌روی یک جوان را به او نشان دهند، اما در فضاهای کار اشتراکی به دلیل حضور افراد در تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف مسیرهای شغلی و مسیرهای رشد متنوعی برای جوانان ترسیم می‌شود که آنها با دیدن این مسیرهای شغلی و تطابق آن با نیازها و مهارت‌های خود، می‌توانند مسیر بهتری را برای ترقی خود انتخاب کنند.

فضای ۱۱۰۰ مترمربعی فاوای اصفهان برای کار اشتراکی

ابطحی با بیان اینکه برای درک چگونگی یادگیری در فضای کار اشتراکی، باید ساختارهای بالا به پایین گذشته را کنار بگذاریم، تصریح کرد: در این فضاها در اصل یادگیری به‌صورت همتا به همتا است و نمی‌توان کلمه آموزش را برای آن در نظر گرفت، زیرا بیشتر یادگیری و پرورش اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در فضاهای کار اشتراکی در اصل بیشتر مباحثه جای ارائه را می‌گیرد، انجام دادن کارها جای انجام دادن تکالیف را می‌گیرد و فرد خام‌تر، اخلاق حرفه‌ای می‌آموزد، تاکید کرد: در فضاهای کار اشتراکی با آموزش از بالا به پایین روبه‌رو نیستیم و رشد افراد را به محیط مساعد یادگیری می‌سپاریم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در دنیایی که آموزش‌های الکترونیکی به‌سادگی دانش مورد نیاز را در هر زمان و مکان فراهم می‌کند و در شرایطی که کشور نیاز به اشتغال بالا دارد، فضاهای کار اشتراکی می‌تواند به‌عنوان فضایی برای یادگیری موضوعات عملی و حرفه‌ای استفاده شود، اضافه کرد: در این فضاها، امکانات لازم برای کار کردن افراد، شرکت‌ها و تیم‌ها فراهم است و وجود افراد حرفه‌ای در جامعه‌ای که افراد تازه‌کار نیز در آن حضور دارند، باعث فراهم آمدن فرصت رشد برای آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان فاوا شهرداری اصفهان، همزمان با رشد فناوری و تغییر در روش‌های آموزش، تصمیم گرفت با مشارکت بخش خصوصی، فضای کار اشتراکی جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات تأسیس کند، گفت: ایجاد فضایی با ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر می‌تواند نقش مؤثری در بهبود اکوسیستم کارآفرینی این کلان‌شهر ایفا کند.

ابطحی با اشاره به مکان فضای کار اشتراکی سازمان فاوا، اضافه کرد: این مکان با نام آبی سفید در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، در محیطی تازه‌ساز و دلچسب آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، نوپا و همچنین دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *