مجوز کاریابی‌های داخلی ۷ روزه صادر می‌شود

مجوز کاریابی ها

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، طی‌ابلاغیه ای مدت زمان صدور مجوز کاریابی‌های داخلی را ۷روز اعلام و به ادارات کل استانها ابلاغ کرد.

به منظور تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مدت زمان صدورمجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی۷ روز کاری تعیین شده و متقاضیان جهت ثبت درخواست خود می توانند به سایت وزارت کار مراجعه کنند.

 معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، طی ابلاغیه ای مدت زمان صدور مجوز کاریابی‌های داخلی را ۷روز اعلام و به ادارات کل استانها ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، در صورت داشتن شرایط و ثبت درخواست در سامانه توسط متقاضی و یا ارائه دستی مدارک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوط، عدم رسیدگی به درخواست متقاضی ظرف مدت ۷ روز کاری، به معنای تایید تلقی گردیده و متقاضی مجاز به فعالیت در حوزه کاریابی داخلی خواهد بود.

همچنین بر اساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰.۱۲.۲۴ مجلس شورای اسلامی که اشعار می دارد: “وضع هر گونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز، که خارج از چارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضبان آن مجوز، ممنوع است”، شاخص‌های تعیین شده برای ایجاد کاریابی داخلی مندرج در دستورالعمل تعیین شاخص‌های ظرفیت ایجاد کاریابی غیر دولتی داخلی و نیز شرط رعایت تعداد کاریابی و فاصله میان کاریابی‌ها، به لحاظ مغایرت با قانون فوق الاشاره، ملاک عمل نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *