محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران به بازار ۱۶ کشور جهان عرضه خواهد شد

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رییس پارک علم و فناوری استان مازندران وضعیت تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : محصولات این شرکت‌ها به بازار۱۶ کشور جهان عرضه و فروخته می شود.

قربانعلی نعمت زاده، تولیدات این شرکت‌ها را در زمینه ، فناوری، ارتباطات ، نرم افزار ، سخت افزارها، لیزر، فتونیک ، ماشین آلات و تجهیزات و مواد پیشرفته اعلام کرد و افزود: برخی از این محصولات نوآوری خاص همان شرکت هستند و برخی دیگر از این تولیدات ارتقا یافته است.

وی مقصد محصولات تولید شده شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مازندران را به کشورهایی از جمله افغانستان ، گرجستان ، کانادا ، عمان ، امارات ، ترکیه ، آذربایجان ، عراق ، ازبکستان ، پاکستان ، فیلیپین ، روسیه ، عمان ، ارمنستان ، اندونزی و ترکمنستان اعلام کرد.

وی میزان صادرات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مازندران در سال گذشته را ۶ هزار دلار اعلام کرد  و ادامه داد: برای دسترسی و بازاریابی مناسب محصولات این شرکت‌ها در کشورهای دیگر سه دفتر به عنوان نماینده عرضه و فروش محصولات در منطقه حوزه خلیج فارس ، حوزه دریای خزر و کشورهای اروپایی ایجاد می شود .

به گفته نعمت زاده بزودی دفتر منطقه خلیج فارس  فعالیت خود راآغاز می کند تا ازاین طریق شرکت‌های فناور ، دانش‌بنیان و استارت آپ ها با فروش محصولاتشان به توسعه لازم نیز برسند.

وی با اشاره به نوع تولیدات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مازندران گفت : از حدود یکهزار و ۵۰۰ محصول تولیدی تعداد ۵۶۰ محصول مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و مابقی تولیدات شرکت‌های فناور استان است .

وی ادامه داد:در مازندران ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان فعالیت می کنند که این شرکت‌ها با داشتن تاییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور از مزایای این نهاد برخوردار هستند.

نعمت زاده گفت :  ارائه تسهیلات گسترده ، مشاوره‌های تخصصی ، کمک برای نمایشگاه‌های خارجی و بهره مندی از مشوق های صادراتی از جمله حمایت‌هایی است که این شرکت‌ها از آن برخوردار هستند.

وی اظهار داشت : به منظور تسهیل در فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در تلاش هستیم تا در تمامی شهرستان های مازندرن یک مرکز رشد راه اندازی کنیم تا این شرکت‌ها برای فعالیت با مشکل نبود و محدودیت فضا مواجه نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *