محمدصادق حسنی: توسعه کسب و کار‌های روستایی با فناوری نوین در اولویت صندوق کارآفرینی امید است

روستایی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: کسب و کار‌های روستایی با ورود فناوری به توسعه مطلوبی خواهد رسید و این امر در اولویت صندوق کارآفرینی امید است.

 به نقل از کارآفرینی پرس، «محمد صادق حسنی» در حاشیه سفر به زهک و بازدید از طرح‌های روستایی نوپا در این شهرستان با اشاره به شرایط خشکسالی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از اهداف صندوق کارآفرینی امید، کمک به توسعه کسب و کار‌های روستایی است که وابستگی کمتری به آب داشته باشد.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای با فناوری‌های نوین یکی از نیازمندی‌های این منطقه است که صندوق کارآفرینی امید این آمادگی را دارد تا برای اجرای آن از منطقه سیستان حمایت کند.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: طرح انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی با عنوان روستای نوفَن یکی از برنامه‌های ویژه صندوق کارآفرینی امید در روستا‌های کشور است که هم‌اینک در حال اجراست و در سیستان و بلوچستان نیز طرح‌های روستایی شناسایی می‌شود.
وی همچنین به ظرفیت ویژه زهک و منطقه سیستان در آبزی پروری در استخر‌های کوچک مقیاس اشاره کرد و اظهارداشت: برای بهره‌وری مناسب از این ظرفیت باید نقاط مورد نظر برای رشد با کمک فناوری شناسایی و توسعه یابد.
فرماندار زهک نیز با اشاره به قابلیت‌های ویژه منطقه در کشاورزی‌های نوین و گلخانه‌ای گفت: در این شهرستان چندین روستا به صورت پایلوت اشتغالزایی روستایی انتخاب شده که برای توسعه آن نیاز به ارائه تسهیلات و کمک به بازار فروش است.

حسن دهمرده افزود: شیلات، گلخانه‌های محصولات کشاورزی، مرغداری و پرورش زنبور و صنایع دستی از جمله کسب‌های روستایی در این شهرستان است که هم‌اینک در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: در این بازدید مصوب شد تا صندوق کارآفرینی امید برای توسعه این کسب و کار‌ها در انتقال فناوری‌های نوین از شهرستان زهک حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *