محمدمهدی رحیمی نیارکی: ۲ هزار و ۲۸۴ نفر در قزوین از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند

کاریابی ها

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۸۴ جویای کار طی نیمه نخست امسال از طریق مراکز کاریابی‌های استان به کار گمارده شدند که از این تعداد ۵۴۹ نفر زن و یک هزار و ۷۳۵ نفر نیز مرد بودند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدمهدی رحیمی نیارکی، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ مرکز کاریابی فیزیکی و ۱۰ مرکز کاریابی الکترونیکی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد مراکز کاریابی‌های فیزیکی، ۶ مرکز در شهرستان قزوین، یک مرکز در بویین زهرا، ۶ مرکز در شهرستان البرز، سه مرکز در تاکستان و ۲ مرکز کاریابی نیز در شهرستان آبیک مستقر است.

وی با تشریح برخی از وظایف کاریابی‌ها، اضافه کرد: ثبت نام از جویندگان کار و ارایه مشاوره شغلی، برقراری ارتباط با کارفرما جهت اخذ فرصت‌های شغلی، معرفی کارجو به کارفرما، ارایه خدمات از طریق انواع سامانه های حوزه وزارت کار از قبیل سامانه های اشتغال، روابط کار و تعاون از مهمترین وظایف این مراکز هستند.

رحیمی نیارکی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته از سوی مراکز کاریابی های استان در نیمه نخست سال جاری، یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵ نفر از این افراد در حوزه صنعت، ۲۴۹ نفر در بخش خدمات و ۱۰ نفر نیز در بخش کشاورزی به کار گمارده شده اند.

این مسوول حوزه اشتغال استان قزوین اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری همچنین هفت هزار و ۶۴۸ نفر برای کسب شغل در مراکز کاریابی های استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ نفر زن و پنج هزار و ۳۵۴ نفر نیز مرد بودند.

وی با تاکید بر لزوم کسب مهارت آموزی برای اخذ شغل برای افراد جویای کار، گفت: از افراد متقاضی کار یک هزار و ۵۴۳ نفر کارگر ماهر، ۷۶۹ نفر کارگر نیمه ماهر و پنج هزار و ۳۳۶ نفر نیز فاقد مهارت های لازم بودند که این مساله بیانگر خلاء در مهارت آموزی در بین جوانان جویای کار است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به توزیع جویندگان کار در بخش های مختلف، اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۶۳ نفر از جویندگان کار در بخش صنعت، یک هزار و ۲۳۶ نفر در بخش خدمات و ۴۹ نفر در بخش کشاورزی به دنبال فرصت های شغلی بودند.

رحیمی نیارکی با اشاره به فرصت های شغلی پیش روی جویندگان کار، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۸۲۱ فرصت شغلی در این مدت پیش روی جویندگان کار در استان قزوین بود که ۲ هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی پیش روی بانوان و ۱۲ هزار و ۲۱۵ فرصت شغلی پیش روی آقایان قرار داشته است.

به گفته وی، از این تعداد نیز ۱۲ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی در بخش صنعت، یک هزار و ۶۳۰ فرصت در بخش خدمات و ۱۹۷ فرصت شغلی در بخش کشاورزی بوده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طی نیمه نخست سال جاری، ۳۱ هزار و ۸۰۲ جوینده کار به کارفرمایان برای اشتغال معرفی شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۶۷ نفر زن و ۲۵ هزار و ۳۳۵ نفر مرد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *