مرکز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی شورای شهر شیراز اعلام کرد: مرکز مشاوره اشتغال شهرداری شیراز به زودی شکل خواهد گرفت تا همراه با آگاهی بخشی به جامعه، خانواده‌های نیازمند بتوانند مسیر مناسبی برای مهارت‌افزایی و کارآفرینی در پیش گیرند.

سیده مریم حسینی روز یکشنبه اشاره به جلسه کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز که شامگاه شنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، اظهار کرد: به جهت اهمیت موضوع، آیت الله دژکام نماینده  ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با حضور در جلسه کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار ضمن آگاهی یافتن از اهداف و عملکرد این کمیسیون در سال گذشته، در جریان سیاست‌های عدالت محور این کمیسیون در سال جاری قرار گرفت.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه گاهی محرومیت فکری  هزینه‌هایی به شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) تحمیل کرده است افزود: سیاست‌های محرومیت‌زای برخی مسئولان باید به سیاست‌های محرومیت زدایی تبدیل شود در غیر اینصورت ضمن کاهش مسئولیت پذیری این افراد روز به روز شاهد افزایش ناهنجاری‌ها حتی در مرکز شهر شیراز خواهیم بود.

حسینی با اشاره به لزوم بررسی موضوع اشتغال روستاییان گفت: از دیگر تأکیدات بررسی هزینه‌های مادی و صرفه و صلاح روستاهای حاشیه ای شیراز در موضوع الحاق و عدم الحاق آنهاست تا ضمن تبیین برخی عوارض این مسئله، بحث اشتغال در مبدأ مهاجرین نیز با جدیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد و حتی امکان مهاجرت معکوس هم جدی شود و شاهد رونق و آبادانی و کسب و کار در روستاها و شهرهای اطراف شویم و هزینه های وارده هم بر افراد مستقر در حاشیه و هم بر شهر شیراز کاهش یابد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز گفت: این کمیسیون از ابتکارات دوره ششم شورا است که برای تحقق اهداف این دوره ایجاد شده است. در واقع کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی  نوپا و تجمیعی از وظایف دیگر کمیسیون‌ها است که امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی بیان داشت: اکثر جلسات کمیسیون با حضور دستگاه‌های حمایتی و متولیان امر محرومیت‌زدایی تشکیل می‌شود و بخش عمده از اهداف این شورا محرومیت‌زدایی است و این کمیسیون نیز به رفع محرومیت، کاهش سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مهارت‌آموزی بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست با همکاری گروه‌های جهادی می‌پردازد. 

حسینی ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی فارس به ویژه بحث عدالت اجتماعی و حمایت از گروه‌های جهادی به عنوان یک سند بالادستی مورد نظر است و به همین منظور بازدیدهای خصوصی از مناطق و ارتباط حضوری با مردم را سرلوحه کار قرار دادیم. 

وی گفت: الحاقات روستاها نیز به صورت ویژه‌ای مورد توجه کمیسیون بوده است؛ به عنوان نمونه مسائل روستای گردخون بررسی شده است زیرا بیشترین آسیب را این منطقه داشته و گزارش به استانداری، نمایندگان و دفتر امام جمعه نیز داده شده است. 

عضو شورای شهر شیراز افزود: سه قشر جمعیت در روستاهای اطراف شیراز ساکن هستند که این سه قشر مهاجران، اتباع خارجی و شیرازی‌هایی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی به حاشیه پناه بردند که این گروه‌ها با تضادهای فرهنگی، رفتاری و اقتصادی رو به رو هستند.

حسینی در خصوص الحاق ۶ روستا به شیراز، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بر اساس طرح پژوهشی الحاقی انجام نشود، زیرا برای الحاق پیوست‌های اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی و غیره لازم است. 

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات و کارگروهی در شهرداری برای احصای وظایف دستگاه‌های مرتبط گفت: سند محرومیت‌زدایی برای شهر شیراز باید تشکیل شود. همچنین زیرساخت‌های رفع محرومیت‌ها مانند کارگاه‌های مهارت‌افزایی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز اعلام کرد: پایش لحظه‌ای تغییر کاربری‌ها و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز و تلاش برای تدوین سند بهداشت روان برای رسیدن به خانواده متعالی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *