مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم

حل مسائل اقتصادی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم و بدون شک باید این مسیر را با قوت پیش ببریم.

به از نقل  خبرنگار مهر، محمود کریمی‌بیرانوند ظهر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش کارآفرینی در کرج اظهار کرد: مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم و بدون شکل باید این مسیر را با قوت پیش ببریم.

وی بیان کرد: همه مسائل چه در سطح کلان اقتصادی و چه در سطح خرد اقتصادی به مسئله کارآفرینی ختم می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابلاغی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کار آفرینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی در ۲ بند آن به توسعه و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و ادبیات کارآفرینی توجه کرده است.

وی با بیان اینکه اگر روحیه کارآفرینی در اجزا و ارکان اقتصاد کشور نباشد به طور قطع هیچ تحول و پیشرفت خاصی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: بر همین اساس باید به صورت ویژه به مسئله کارآفرینی توجه شود.

کریمی‌بیرانوند با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای توسعه کارآفرینی و گفتمان آن بهره‌گیری از ظرفیت معلمان است، چراکه تنها قشری که با تمام بدنه جامعه ارتباط دارد و روی تربیت آن تأثیر می‌گذارد، جامعه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی را باید فرایندی مردمی بدانیم، متذکر شد: این امر بیش از اینکه عینی باشد امری ذهنی است و با نفس انسان‌ها سر و کار دارد، بنابراین نباید کارآفرین نخست کارخانه راه بیندازد بلکه ممکن است در عرصه خدمات فعالیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *