مسیر تولید نباید گرفتار دست انداز شود

به گزارش مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی برای همه ما می‌تواند راهکاری روشن و دستورالعمل اجرایی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران باشد چرا که امروز در جنگ اقتصادی پیشران حرکت تولید بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی هستند.

وی نارضایتی مقام معظم رهبری را از آمارهای اقتصادی دهه ۹۰ یادآور شد و تصریح کرد: ما در دهه ۹۰ برخی موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی را در اقتصاد کشور شاهد بودیم که نتیجه آن را در معاش امروز مردم به عینه مشاهده می‌کنیم که در دهه جدید قرن پانزدهم باید این معایب و مشکلات رفع و بخش رو به جلو مورد تقویت قرار گیرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر حذف قوانین مزاحم و غیرضرور در عرصه اقتصادی گفت: باید تصمیم‌گیری‌های غلط و ناکارآمد جای خود را به تصمیم‌گیری‌های منطقی و صحیح بدهد تا ما آسان‌سازی کارها و تسهیل فرآیند تولید و کاهش مقررات را در حوزه تولید و صنعت شاهد باشیم.

عاملی بهبود فضای کسب و کار را از الزامات مسئولان در رونق‌بخشی به این موضوع دانست و افزود: در اکثر شاخص‌ها استان اردبیل جایگاه پایینی در کشور دارد که سرآمد این شاخص‌ها تولید ناخالص ملی است که ما در رتبه ۲۷ کشور قرار گرفته‌ایم.

وی تنها راهکار اساسی در برون رفت از مشکلات موجود را توجه و تمرکز به امر تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری بیان کرد و ادامه داد: مسیر تولید باید هموار شده و دست‌اندازها از جلوی راه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداشته شود.

عاملی با انتقاد از برخی نابسامانی‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در عدم پاسخگویی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خاطر نشان کرد: اصلاً شایسته نیست که یک سرمایه‌گذار ماه‌ها برای امضا و یا صدور مجوز به ادارات رفت و آمد کند در حالی که در قالب شبکه تسهیل صدور مجوزها به سرعت و بدون مراجعه حضوری باید کارها تسهیل و مجوز لازم صادر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به معنای واقعی ضروری است تا روشنگری‌های مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها قرار گیرد تا بهبود فضای کسب و کار در سطح کشور و استان اتفاق بیفتد.

عاملی در مورد افزایش مالیات در برنامه‌ریزی‌های سالانه بیان کرد: افزایش مالیات زمانی معنا پیدا می‌کند که تولید افزایش پیدا کرده باشد و گرنه بدون تکیه بر تولید افزایش مالیات فشار مضاعف به جامعه را به همراه خواهد داشت.

استاندار اردبیل حمایت از تولید را خط قرمز مسئولان استان بیان کرد و گفت: در سطح استان نیز بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرار است ستاد تسهیل نظارت‌های بیشتری انجام داده و فرآیند بحث مجوزها راحت‌تر از گذشته مد نظر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *