موفقیت هشت شرکت دانش‌بنیان در ثبت علائم تجاری در کشورهای مختلف

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

هشت شرکت دانش‌بنیان با حمایت بلاعوض ۶۰۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، موفق به ثبت علامت تجاری خود در کشورهای مختلف شدند.

به نقل از ایرنا، شرکت‌های «صنایع شیمی ساختمان آبادگران»، «توسعه فناوری اطلاعات سورنا»، «آسیاب ماشین ایرانیان»، «باریج اسانس»، «داده گستران دنا»، «برافراز کشاورز پارس»، «الماس فناوران گیتی» و «الفبای فناوری داتیس» موفق به ثبت نشان تجاری شرکت خود در کشورهایی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ترکیه، کویت، عمان و هند شدند.

صندوق نوآوری شکوفایی ریاست جمهوری اعلام کرد که برای ثبت نشان تجاری این شرکت‌ها از آنها حمایت بلاعوض ۶۰۰ میلیون تومانی به عمل آورده است.

بر اساس این گزارش، حفاظت اثربخش از دارایی‌های ارزشمند فکری در قالب ثبت علامت تجاری در خارج از کشور، علاوه بر هزینه‌های ثبت، پیچیدگی‌های زیادی در خارج از کشور دارد و مستلزم استفاده از کارگزاران و مشاوران باتجربه است، از این‌رو صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان بهره‌مندی این شرکت‌ها از همراهی و مشورت کارگزاران معتمد و باتجربه صندوق در زمینه مالکیت فکری را فراهم کرده است و بخش شایان توجهی از هزینه خدمات ثبت علامت تجاری را به طور بلاعوض می‌پردازد.

کارگزاران صندوق در این حوزه، براساس چارچوب قانونی ثبت علامت تجاری خارجی (از قبیل خدمات ثبت اظهارنامه، پیگیری و …) به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌کنند.

سهم حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ثبت علامت تجاری خارج از کشور، در حین یا انتهای فرایند ثبت به شرکت دانش‌بنیان/کارگزار پرداخت می‌شود.

صندوق نوآوری با حمایت ۸۵ درصدی برای ثبت نشان تجاری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال از شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *