نظام استاد – شاگردی احیا شود/ راه اندازی سامانه صدور مجوزها گامی درجهت تسهیل کسب و کار

صولت مرتضوی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احیای نظام استاد – شاگردی در سیستم آموزش می‌تواند به ضعف مهارتی نیروهای متقاضی کار کمک کند.

سید صولت مرتضوی، وزیرکار با اشاره به اهمیت کارآفرینی در کشور گفت: مفاهیم اقتصادی و مؤلفه‌های تجارت به دانش‌آموزان در دوران ابتدایی باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه متناسب با نیاز کشور نیروی ماهر تربیت نشده است، از کارآفرینان درخواست کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارورزی را برای توانمندسازی جوانان و تأمین نیروی انسانی فعالیت خود مدنظر داشته باشند.

مرتضوی راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزها را گامی در همین راستا عنوان کرد و اظهار داشت: حذف امضاهای طلایی و تسهیل صدور مجوز از مهم‌ترین تأکیدات ریاست جمهوری در راستای توسعه فضای کسب‌وکار بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و اثربخشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اعتلای کشور اظهار داشت: رشد اشتغال و کارآفرینی برای کشور عزت‌آفرین و مایه سربلندی است.

وزیر کار، با بیان اینکه هر کشوری که به استقلال رسیده است، مرهون تلاش‌ها و غیرت مردمان کارآفرینش است، گفت: کارآفرینی عالمانه منجر به ارتقای بهره‌وری و خلق ارزش افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت مسئله بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور، افزود: جغرافیای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران منجر به دسترسی آسان، منابع غنی، تکثر همسایگان و موقعیت استراتژیک بین‌المللی شده که برای کارآفرینان و علاقه‌مندان به توسعه تجارت فرصت مطلوبی است

مرتضوی به رسالت دولتمردان در حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت کوتاه‌کردن فرآیندها و تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار برای بخش خصوصی است.

مرتضوی افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید و ارتقای بهره‌وری را دو رکن مهم و الزام اساسی رشد اقتصادی خواند و افزود: در عرصه جنگ ترکیبی دشمن که برای ضربه به پیکر نظام اسلامی پیش گرفته، کارآفرینان برای خنثی‌سازی این تهدیدات و امیدآفرینی در خط مقدم‌اند.

 *شناسایی 3هزار کارآفرین در کشور 

«علی زندوکیلی» مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به شناسایی و تقدیر از 3هزار کارآفرین از ابتدای برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره 200کارآفرین برتر استانی و 21کارآفرین برتر ملّی معرفی شدند.

وی افزود: امسال برای اولین بار بخش تعاون، کارآفرینی اجتماعی، صنایع‌دستی و گردشگری به حوزه‌های جشنواره اضافه شد.

به نقل از تسنیم، دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی با بیان اینکه 21کارآفرین برتر امسال در عرصه ملّی 10هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته‌اند، گفت: از ظرفیت این فعالان اقتصادی در قالب کانون کارآفرینان برتر برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد شبکه ارتباطی کارآفرینان، تشکیل اتاق فکر و توسعه رقابت در عرصه تولید و اشتغال کشور بهره خواهیم گرفت.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی معرفی شدند.در این جشنواره ملّی از کارآفرینان برتر برگزیده «صفا سراج مهدی‌زاده» و «کمال فتحی بیطرف» از استان اردبیل، «کاوه خداپرست» از استان آذربایجان شرقی، «مهرداد عالی‌پور هریسی» از استان تهران، «محمدرضا میرزایی» از استان کرمان و «علی‌محمد صاحب» از استان قزوین در بخش صنعت و «شهریار ابراهیمی» از استان آذربایجان شرقی، «غیبعلی قاسمی» از استان آذربایجان غربی، «مریم تاج‌آبادی» از استان تهران و «حسن تراهی» از استان خوزستان در بخش کشاورزی و «شهرام شکوری» از استان تهران، «سعید سعادت‌صانعی» از استان تهران، «محمدرضا قهرمانی» از استان کردستان، «امین احمدیه» از استان کرمان و «فرشید خوبانی» از استان اصفهان در بخش خدمات، «خلیل قلی‌زاده» از استان مازندران و «محمود رجبی» از استان همدان در بخش تعاون، «مهران بالان» از استان کهگیلویه و بویراحمد و «سیدعلی هاشمی‌نسب» از استان مازندران در بخش کارآفرینی اجتماعی، «امیر آقاجانی درباغشاهی» از استان اصفهان در بخش صنایع‌دستی و «علی‌اصغر امیری» در بخش گردشگری معرفی و تجلیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *