چه زمانی به نوشتن بیزنس پلن نیاز داریم؟

بیزینس پلن

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

چه زمانی به نوشتن بیزنس پلن یا طرح تجاری کسب و کار نیاز داریم؟ 

زمانی که صاحبان کسب و کار با کلمه بیزنس پلن مواجه می شوند ابتدا قبل از هر اقدامی برای نوشتن آن این سوال به ذهن آن ها خطور می کند که چه زمانی باید اقدام به نوشتن طرح تجاری کسب و کار کرد؟

بیزنس پلن یا طرح تجاری کسب و کار سندی است که شامل محاسبات مختلفی می شود. محاسباتی نظیر در نظر گفتن منابع ثابت و متغیر، هزینه های ثابت و متغیر و سرمایه های جاری و درگردش بخشی از اطلاعات مهمی است که در این سند تجاری درج می شود. اما قبل از هرگونه آشنایی با محتویات بیزنس پلن باید بدانیم این سند در چه مواقعی نگارش می شود؟

دریافت وام و جذب سرمایه

اگر به دنبال گرفتن وام یا جذب سرمایه برای توسعه کسب و کار خود هستید استفاده از بیزنس می تواند این مسیر را کوتاهتر کند و شما را در جذب سرمایه موفق نماید. یادتان باشد شما می توانید بیزنس پلن یا طرح تجاری کسب و کار را به نهاده های مرتبط با گرفتن وام یا حتی سرمایه گذار شخصی ارائه کنید و از این جهت به طور معمول مشکلی نخواهد بود.

پیدا کردن همکار و شریک

اگر به دنبال شریک تجاری هستید ابتدا باید بدانید که بسیار مهم است که آن شخص اطلاعاتی نسبت به کسب و کار شما داشته باشد تا علاقمندی در آن برای همکاری با شما ایجاد شود. به همین منظور نیاز است طرح  بیزنس پلن یا طرح تجاری کسب و کار خود را با دقت تمام و با در نظر گرفتن جزییات تهیه کرده و در اختیار او بگذارید. چنین کاری سبب می شود شخص مورد نظر با ابعاد مختلف کسب و کار شما آشنا شود و با علاقمندی نسبت به شراکت با شما قدم بردارد.

بیزنس پلن می تواند برای هر دو مورد مطرح شده قابل استفاده باشد. در برخی موارد تنها یکی از موارد بالا مد نظر است و در موارد دیگر صاحبان کسب و کار هم به منظور پیدا کردن همکار و شریک و هم دریافت وام و جذب سرمایه اقدام به نوشتن بیزنس پلن می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *