«کارآفرینان» عامل شکست نیمی از کسب و کارهای خرد

کسب و کار

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت گفت: دلیل شکست کسب‌وکارهای خرد به میزان ۵۰ درصد خود کارآفرینان هستند و در کسب‌وکارهای بزرگ نیز کارآفرینان عامل ۲۵ الی ۳۰ درصد شکست‌ها هستند.

به نقل از  مهر به نقل از اتاق بازرگانی تهران، امیرحسین اسدی با اشاره به اینکه دفتر خدمات کسب‌وکار پس از تغییر ساختار وزارت صمت ایجاد شده است، توضیح داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که دلیل شکست کسب‌وکارهای خرد به میزان ۵۰ درصد خود کارآفرینان هستند و در کسب‌وکارهای بزرگ نیز کارآفرینان عامل ۲۵ الی ۳۰ درصد شکست‌ها هستند. بر این اساس ارائه خدمات روانشناختی به کسب‌وکارها در دستورکار قرار گرفت؛ در عین حال ارائه تسهیلات به دریافت خدمات روانشناختی منوط شد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس به معرفی خدمات این دفتر در ۳۲ حوزه شامل مواردی چون تأمین مالی، تبلیغات، مدیریت واردات و صادرات، هم‌افزایی و مشارکت، تأمین مالی زنجیره‌ای، بیمه و مالیات، تأمین زیرساخت و تجهیزات، منتورینگ و کوچینگ، طراحی و ساخت کارخانه، شتابدهی و رشد، راه‌اندازی مراکز تحقیق و توسعه، حقوقی، رایانش ابری و ساخت دستگاه صنعتی پرداخت.

وی همچنین نظام‌مند کردن خدمات کسب‌وکار از طریق تدوین آئین‌نامه‌ها، کمک به شکل‌گیری اتحادیه‌ها و صنف و کمک به جذب منابع مالی برای شرکت‌های ارائه خدمات را به عنوان اهداف دفتر خدمات کسب‌وکار عنوان کرد و گفت: هدف دیگر هوشمندسازی ارائه خدمات است که از طریق توسعه ساختار سکوسازی (پلتفرمی) حمایت از سکوهای کسب‌وکار، توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به ایجاد شبکه ملی خدمات کسب‌وکار دنبال خواهد شد. بر این اساس، قرار است ۳۲ سکوی تخصصی کسب‌وکار شکل بگیرد. در عین حال دومین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار که نخستین دوره آن در شهریور ماه برگزار شد در ۲۷ دی برگزار می‌شود.

اسدی تاکید کرد: مهمترین پروژه این دفتر، ایجاد شبکه ملی خدمات کسب‌وکار است؛ مرکزی با حضور نهادهای دولتی و خصوصی ارائه‌دهنده خدمات که همه خدمات کسب‌وکار در این مرکز ارائه می‌شود. با همین استدلال قرار است ۵۰۰ مرکز خدمات فیزیکی کسب‌وکار که به سکوی واحدی متصل است، در کشور ایجاد شود. البته همه آئین‌نامه‌های مربوط به این خدمات با مشارکت انجمن‌ها و اتاق‌ها تدوین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *