کانون کارآفرینی رسمی و ملی تشکیل خواهد شد

باشگاه کارافرینی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم که این کانون به عنوان هیئت اندیشه ورز و شبکه مشاورین کارآفرینی در استان، در بخش صنعت و کشاورزی نقاط قوت استان را تقویت و نقاط ضعف را بهبود ببخشند.

 به نقل از ایلنا، «علی زندوکیلی»، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تشریح برنامه‌های این مرکز گفت: یکی از وظایف اصلی این بخش برگزاری انتخابات کانون کارآفرینان برتر در سطح استانها است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هرساله جشنواره کارآفرینان برتر در استانها گفت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی با شاخصهای دقیق و در چندین مرحله داوری صورت گرفته و منتخب می‌شوند. سپس در کانون کارآفرینان برتر به فعالیتهای صنفی خود ادامه می‌دهند. درسال جاری در اساسنامه این کانون نقاط ضعف رفع و نکات مهم دیگری به آن اضافه شد. تا به این ترتیب منافع صنفی کارآفرینان و تاثیرگذاری آنها افزایش یابد.

زندوکیلی در ادامه ضمن تشریح عملکرد این کانون گفت: افراد منتخب سپس در هیئت امنایی با ریاست استاندار و حضور مدیران کل اقتصادی استان ازجمله مدیرکل صمت، مدیرکل جهاد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تجمیع می‌شوند. همچنین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و … به عنوان اندیشه ورز توسعه کارآفرینی و کمک به جریان توسعه کارآفرینی در استان در این مرکز نیز وجود خواهند داشت.

وی افزود: نوآوری و کارآفرینی باتوجه به استان‌های مختلف ممکن است مصادیق متفاوتی داشته باشد. یعنی نوآوری‌ای که در استان اردبیل وجود دارد ممکن است در استان هرمزگان نوآوری نباشد به معنای دیگر هر استان باید باتوجه به نقاط ضعف و قوت، شرایطی هر استان،  ظرفیتها و مزایا و اولیتهایی که وجود دارد مسیر توسعه خود را انتخاب کند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دی و بهمن ماه سال جاری پس از انتخابات استانها کانون کارآفرینان رسمی در سطح ملی متشکل از هیئت مدیره کانونهای استانی همراه با کارآفرینان برتر ملی با ریاست وزیر تعاون و معاونان وزارتهای مربوطه صمت، جهاد کشاورزی و سازمکان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود. در این بخش ۱۶ نفر که ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره کانونها و باقی به عنوان مدیران دولتی و رئیس کانون مراکز مشاوره و کارآفرینی حضور خواهند داشت.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که این کانون به عنوان هیئت اندیشه‌ورز و شبکه مشاورین کارآفرینی در استان، در بخش صنعت و کشاورزی نقاط قوت استان را تقویت و نقاط ضعف را بهبود ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *