کرسی تعاون و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ایجاد می شود

تفاهم نامه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

با امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با دانشگاه آزاد اسلامی و خانه تعاونگران کرسی تعاون و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ایجاد می شود.

 به نقل از کارآفرینی پرس تفاهم‌نامه همکاری  و ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی بین دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و خانه تعاونگران استان به امضای فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه، مختار احمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غفور احمدی رئیس خانه تعاونگران استان رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بخش تعاون در کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی، اظهار نمود: بهترین راه برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعاون است.

مختار احمدی در ادامه به ظرفیت شورای هماهنگی مدیران از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، تامین اجتماعی و همچنین ظرفیت دبیرخانه کارگروه اشتغال در ایجاد و تثبیت اشتغال به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی، اشاره و اضافه نمود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انجام طرح‌های پژوهشی توسط اساتید دانشگاهی و پایان نامه های دانشگاهی در حوزه تعاون و اشتغال حمایت مالی کرده به طوری که در بین دانشگاه‌های اجرایی استان، بیشترین طرح پژوهشی مصوب مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

وی هدف از ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاهی را همکاری در ایجاد ارتباط موثر بخش تعاون با دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای ایجاد تشکل‌های تعاونی متناسب با رشته تحصیلی آنان عنوان کرد و گفت: با ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه و با ارائه مشاوره حضوری و رودر رو با دانشجویان با هدف ایجاد کارآفرینی و ورود به بازار کار زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون در ایجاد اشتغال ایجاد خواهد شد.

فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه، اظهار نمود: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ۱۵ هزار دانشجوی فعال و در حال تحصیل، ظرفیت مناسبی برای ترویج و گسترش مفهوم کار گروهی و تعاون و فرهنگ کار و کارآفرینی می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دارای نقاط اشتراک بسیاری می باشد، اظهار نمود: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، فراهم نمودن بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان می باشد و این رویکرد با سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطابق دارد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه و ایجاد کرسی تعاون برای جوانان استان و امیدآفرینی نسل جوان و تحصیل کرده به همراه داشته باشد و مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بعدی تفاهم‌نامه‌های همکاری باشد.

مسعود شاکرمی معاون، تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مرتضی کهراریان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و غفور احمدی رئیس خانه تعاونگران استان در ادامه این نشست در خصوص مفاد تفاهم‌نامه و ظرفیت‌های موجود نظرات کارشناسی خود را ارائه نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *