۳۳ کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی در گلستان فعالیت دارند

کاریابی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دو کاریابی غیردولتی خارجی و ۳۱ کاریابی داخلی در حال حاضر در استان فعال هستد و به متقاضیان خدمات می‌دهند.

 به نقل از مهر، حسینعلی خواجه مظفری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۲۸ تعهد صدور مجوز کاریابی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای گلستان در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود که از این موضوع، هفت مجوز جدید صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، دو هزار و ۱۶۹ نفر توسط کاریابی‌های غیردولتی استان به کار گمارده شدند که از این تعداد، شهرستان گنبد با ۹۴۰ نفر بیشترین آمارِ و شهرستان بندرگز با ۱۴ نفر کمترین آمار به کارگیری را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گوناگون مراکز مشاوره شغلی، گفت: در جامعه امروزی نیاز است تا رشته‌های مورد نیاز هر شهرستان و استان توسط دفاتر کاریابی شناسایی و برای استفاده در برنامه ریزی بحث اشتغال به مرکز استان ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: برنامه ریزی برای ایجاد یک مکانیزم برای شناسایی بهتر افراد بیکار و به دست آوردن آمار دقیق و صحیح از افراد فاقد شغل برای سیاست گذاری در موضوع اشتغال، امری مهم و ضروری است.

خواجه مظفری اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره شغلی باید موضوع فعال سازی انجمن صنفی کارفرمایی کاریابی‌های استان را به عنوان یک اقدام مهم برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات صنفی، با جدیت تمام پیگیری کنند.

وی در پایان بر تعیین تکلیف کاریابی‌های غیرفعال و فاقد عمملکرد تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها برای کسب فرصت‌های شغلی مناسب باید مضاعف و جهادی شود و همچنین متقاضیانی که فاقد مهارت هستند به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *