اشتغال فناوری‌ محور و مهارتی توسعه می‌یابد

کارگاه صنعتی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف توسعه کسب و کارهای مهارت‌محور، نوآورو فناورانه امضا شد تا حمایت‌های زیرساختی زمینه را برای ایجاد اشتغال فناوری و نوآوری محور فراهم کند.

دو طرف این تفاهم‌نامه همکاری، با هدف توسعه تعاملات و شکل‏‌گیری نظام‌‏مند کسب و کار‏های فناورانه و ایجاد اشتغال پایدار با ظرفیت‌‏های خود را به کار خواهند بست.

از مهم‌ترین محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه همکاری می‌توان به هم‌‏افزایی توسعه زیست بوم نوآوری، کارآفرینی و اشتغال کشور و با رویکرد ارائه خدمات آموزشی کارآمد مهارتی، ایجاد و توسعه فعالیت‌‏های نوآورانه در راستای ارتقای شایستگی‏‌های حرفه‏‌ای اشاره کرد.

همچنین استفاده از ظرفیت موجود آزمایشگاهی و کارگاهی و با هدف توسعه خدمات فنی و تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استارت‌آپ‌ها واحدها و مؤسسات فناور مستقر در مراکز نوآوری، مراکز رشد و پارک‏های علم فناوری از دیگر محورهای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

این همکاری مشترک برای اولین بار رویکردی را در جهت بستر‏سازی و شکل‏‌گیری مراکز نوآوری و خانه‏‌های خلاق مهارتی ایجاد خواهد کرد.

گام نخست اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با همکاری در قالب ایجاد و شکل‏گیری فاز اول «مجتمع فناوری و نوآوری مهارت محور» در مرکز تربیت مربی و پژوهش‏های فنی و حرفه‏‌ای واقع در کرج با استفاده از ظرفیت‏های شتابدهنده‌های تخصصی جهت راهبری و توسعه برنامه‏‌های محتوایی در دست اجرا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *